قیمت طلا | قیمت دلار | قیمت ارز | قیمت دلار امروز

قیمت دلار احتمالا به این رقم می‌رسد

وحید شقاقی، اقتصاددان در پاسخ به این پرسش که نرخ دلار در سال ۱۴۰۳ در چه محدوده‌ای خواهد بود؟ عنوان کرد: در اواخر سال، یعنی اسفندماه ۱۴۰۲، قیمت دلار حدود ۲۰ درصد افزایش یافت و به مرز ۶۰ هزار تومان رسید.

قیمت دلار احتمالا به این رقم می‌رسد

قیمت دلار به عنوان یکی از ارزشمندترین ارزهای جهان، تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. این عوامل شامل عوامل اقتصادی، سیاسی و جهانی هستند. در عوامل اقتصادی، عواملی مانند نرخ بهره، تورم، رشد اقتصادی و تجارت بین‌المللی تاثیرگذار هستند. در عوامل سیاسی، تصمیمات دولت‌ها و سیاست‌های پولی و ارزی آن‌ها تاثیرگذار است. همچنین، عوامل جهانی مانند تحولات در بازارهای بین‌المللی، تغییرات در نرخ ارزهای دیگر و تحریم‌های بین‌المللی نیز بر قیمت دلار تاثیرگذار هستند.

وی افزود: دو اقدام بانک مرکزی در اسفندماه ۱۴۰۲ یعنی انتشار گواهی ۳۰ درصدی و توزیع سکه نیز سیاست‌های غلط بوده و ضمن تحمیل هزینه‌های سنگین به سیستم بانکی و اقتصاد، با شکست مواجه شدند.

این اقتصاددان متذکر شد: با توجه به افق تورمی ۴۰ درصدی در سناریوی میانه برای سال بعد، برپایه نظریه قدرت برابری خرید و احتساب قدرت دلاری نقدینگی، در سناریوی واقع بینانه سال ۱۴۰۳ قیمت دلار در محدوده ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان خواهد بود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر