پوزخند جنجالی پوتین به ناتو

یک دیپلمات روس که به مخالف ولادیمیر پوتین بدل شده، گفت که رئیس‌جمهوری روسیه و مقامات ارشدش به بلاتکلیفی ناتو درباره پذیرش اوکراین در این ائتلاف نظامی و ارسال انواع تسلیحاتی که کی‌یف درخواست کرده، می‌خندند.

پوزخند جنجالی پوتین به ناتو

«بوریس بونداروف» نماینده سابق روسیه در سازمان ملل در ژنو که در مه ۲۰۲۲ در اعتراض به حمله روسیه به اوکراین از سمت خود استعفا کرد، به نشریه نیوزویک گفت: اینکه ناتو از دعوت اوکراین به این ائتلاف خودداری می‌کند و یا زمان مشخصی را جهت عضویت ارائه نمی‌دهد، بیانگر پیروزی کرملین است.

وی افزود: ناتو، اوکراین را وارد این بلوک نظامی نمی‌کند زیرا از روسیه و از تحریک پوتین واهمه دارد. این قضیه به نفع مسکو است. شاید روسیه همچنان تهدید کند، شاید همچنان اشاره‌ کند که برای مثال حمله هسته‌ای همچنان یک گزینه است و همین مسئله به آنها کمک کرده تا ناتو را از دخالت‌های زیاد دور نگه‌دارند.

پوتین نمی‌تواند دست خالی از اوکراین بازگردد

این دیپلمات سابق روسی تصریح کرد: اشتباه اصلی ناتو شک و تردید اعضای آن بر سر ارائه قدرتمندترین تسلیحات به اوکراین است، تا جایی که حتی موجب شده ضد حملات تابستانی کی‌یف بدون چنین مهماتی پیش برود. چگونه یک ضدحمله می‌تواند موثر و کارآمد واقع شود در صورتی که اوکراینی‌ها چنین تسلیحاتی را نداشته باشند؟ این دیوانگی است!

بوریس بونداروف تاکید کرد: من فکر می‌کنم مسکو با صدای بلند در حال خندیدن است زیرا چنین حرکتی دورویی تلقی می‌شود... درحالیکه استراتژیست‌های امریکایی و انگلیسی و دیگران به دنبال راهکارهای احتمالی در کابینه‌هایشان هستند، اوکراینی‌ها هر روز در حال مرگ هستند. برای چه؟ آنها چین و هند نیستند. آنها یک میلیارد نفر جمعیت آماده برای استخدام ندارند.

وی همچنین افزود: نمی‌خواهم دسیسه‌ای از جانب ناتو مطرح کنم؛ مثلا آنها بخواهند که اوکراینی‌ها شکست بخورند و بعد بگویند که ما کمک کردیم اما خودتان شکست خوردید... اکنون باید مذاکره کنیم. اوکراینی‌ها باید ثابت کنند که شایسته کمک‌های ناتو هستند اما من فکر می‌کنم آنها از اول چنین چیزی را ثابت کرده‌اند.

بونداروف با اشاره به اجلاس دو روزه سران ناتو که هفته گذشته در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی برگزار شد، بیان کرد: ما مشاهده می‌کنیم که ناتو متحد نیست و خبری منتشر شده که می‌گوید امریکا و آلمان قویا با عضویت اوکراین در ناتو مخالفت کردند اما این امریکاست که متحد اصلی اوکراین و تامین‌کننده اصلی تمامی کمک‌های نظامی به اوکراین است. پوتین احتمالا نظر خود را تغییر می‌دهد و می‌گوید که اوکراینی‌ها نمی‌توانند پیروز این جنگ شوند.

پوتین با صدای بلند به ناتو می‌خندد

او ادامه داد: رهبران ناتو صراحتا اعلام کرده‌اند که به دنبال درگیری مستقیم با روسیه نیستند. چنین خویشتن‌داری صرفا مسکو را تشویق خواهد کرد. تنها زبانی که پوتین و مقاماتش متوجه می‌شوند، زبان زور است. تنش‌زدایی به عنوان رفتار پسندیده و انسان‌دوستانه تلقی نمی‌شود، بلکه فقط بیانگر نوعی ضعف است. علاوه بر آن، اگر یک کشور عضو ناتو توسط کشوری هسته‌ای مورد حمله قرار بگیرد، آیا دیگر کشورهای عضو کمک خواهند کرد؟ یا آیا قویا حمله را محکوم خواهند کرد؟ چه کسی می‌داند؟

این نماینده سابق روسیه در سازمان ملل با اشاره به پیام شفاف اخیر ناتو مبنی بر اینکه اوکراین هنگام جنگ با روسیه نمی‌توند عضو ائتلاف ناتو شود، عنوان کرد: پیام این است؛ اگر شما نمی‌خواهید اوکراین عضو ناتو شود، باید در اوکراین حاضر باشید. اگر اوکراین عضو ناتو شود، هر تهدیدی علیه اوکراین باید تهدیدی برای کل ناتو باشد. بنابراین، امریکا به طور شفاف آن را نمی‌خواهد. آنها به پوتین چنین پیغامی می‌دهند تا زمانی که او با اوکراین می‌جنگد، اوکراین عضو ناتو نخواهد شد. و همین خوب است و پوتین از آن راضی است. پوتین اکنون متوجه می‌شود که باید بیشتر صبر کند. همچنین اگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق امریکا مجدد رئیس‌جمهور شود، وضعیت احتمالا تغییر خواهد کرد.

وی در پایان افزود: شواهد و رویدادهای اخیر نشان می‌دهند که غرب از پوتین بسیار می‌ترسد. ترس مداوم آنها از روسیه و اینکه این کشور چه اتفاقی بر سر اوکراین، اروپا یا ناتو خواهد آورد، به نفع پوتین تمام می‌شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس


    که رژیم اوکراین یک گروه تروریستی است "با ارتش مزدوران غربی و شبکه ای از تروریست ها" در حالی که سرویس های ویژه روسیه بار دیگر حرفه ای بودن بالایی را در کار خود نشان دادند.
    ه در یک زمان حساس برای کشور، همه چیز به همه بستگی دارد. وی در اطلاع رسانی به پلیس در مورد فعالیت های مشکوک در اماکن عمومی، چهره های عجیب و غریب از مردم خواست که خجالت نکشند. وی افزود: امنیت جامعه به طور کلی به هوشیاری هر یک از ما بستگی دارد.







سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها