توهم دلفینی مقامات اطلاعاتی انگلیس

مقامات امنیتی انگلیس در اظهار نظری عجیب مدعی شده اند، دلفین ها در ارتش روسیه خدمات نظامی انجام می دهند.

توهم دلفینی مقامات اطلاعاتی انگلیس

به گزارش تیترکوتاه؛ در تازه‌ترین به‌روز رسانی سازمان اطلاعات دفاعی بریتانیا، آمده است که نیروی دریایی روسیه از سال گذشته سرمایه‌گذاری زیادی برای تامین امنیت پایگاه اصلی ناوگان دریایی خود در سواستوپل در دریای سیاه انجام داده است.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود می‌افزاید که بر اساس تحقیقات صورت گرفته برای این منظور دست‌کم چهار لایه تور در سرتاسر ورودی بندر قرار داده شده است. ضمن اینکه این اقدام با افزایش قابل توجه تعداد پستانداران دریایی آموزش دیده در این منطقه همراه شده که احتمالا با هدف تقویت دفاعی روسیه صورت گرفته است. 

در ادامه این بیانیه آمده است: «تصاویر نشان می‌دهد که تعداد پستانداران دریایی در این منطقه دو برابر شده‌اند که به احتمال زیاد دلفین‌های «بینی بطری» هستند. حیواناتی که احتمالا برای مقابله با غواصان دشمن در نظر گرفته شده‌اند.» 

این گزارش نهاد اطلاعاتی بریتانیایی افزوده که نیروی دریایی روسیه از نهنگ‌ها و فک‌های دریایی هم در طیف وسیعی از منطقه قطب شمال برای ماموریت‌های خود استفاده کرده است.

در سال ۲۰۱۹ پیدا شدن یک نهنگ در سواحل نروژ گمانه‌ها را در خصوص اینکه روسیه آن‌را برای نظارت و کارهای اطلاعاتی مورد استفاده قرار داده افزایش یافت. این نهنگ پس از مدت‌ها غیبت، ماه گذشته این‌بار در سواحل سوئد ظاهر شد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها