مشارکت ایران در حل بحران ریاست جمهوری لبنان

سفر فرستاده فرانسه به بیروت همانند دفعات قبل نیست، زیرا پشتوانه و حمایت سعودی ها و مهم تر از آن مشارکت ایران در گفت وگوها برای حل بحران ریاست جمهوری لبنان را با خود دارد.

مشارکت ایران در حل بحران ریاست جمهوری لبنان

به گزارش تیتر کوتاه؛ پایگاه النشره همزمان با سفر «جان لودریان» فرستاده فرانسه به بیروت برای دیدار با مقامات لبنانی درباره پرونده انتخاب رئیس جمهوری این کشور نوشت، بدون نقش آفرینی ایران حل مسائل لبنان امکان پذیر نیست و «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در سفر اخیر خود به تهران درباره مسائل لبنان با مقامات بلندپایه ایرانی رایزنی کرده است.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان اولین کسی بود که پس از پایان جلسه اخیر پارلمان، دعوت به گفت وگو کرد و این دعوت با وجود آن بود که گروه‌های سیاسی عمده مسیحی درخواست قبلی مطرح شده از سوی نبیه بری برای گفت وگو را به شکست کشانده بودند و حال این سوال مطرح است که تا چه میزان امکان موفقیت هر طرح جدیدی باتوجه به این شرایط و اوضاع و احوال وجود دارد؛ به ویژه که رئیس پارلمان به نظر نمی‌رسد که تمایل داشته باشد که نقشی در این زمینه ایفا کند و از «بکرکی» کلیسای مارونی لبنان خواسته است تا این اقدام را انجام دهد.

در این راستا، منابع سیاسی به پایگاه النشره گفتند که سفر جان لودریان فرستاده فرانسه به بیروت این بار همانند دفعات قبل نخواهد بود زیرا پشتوانه و حمایت سعودی ها و مهم تر از آن مشارکت ایران در گفت وگوها برای حل بحران ریاست جمهوری لبنان را با خود خواهد داشت.

به گفته این منابع، سفر اخیر «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان به تهران با سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور به فرانسه همزمان شد که امری تصادفی و اتفافی نبود و به طور حتم در جریان دیدار فیصل بن فرحان در تهران، پرونده لبنان مطرح شده و گفته های مسئولان فرانسوی ذیربط در پرونده لبنان به اطلاع (تهران) رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها