احداث یکهزار زمین چمن فوتبال تا پایان امسال

وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد که در راستای توسعه زمین چمن فوتبال با حمایت با حمایت معاون اول رئیس جمهور و همکاری سازمان برنامه و بودجه تا پایان امسال یکهزار زمین چمن فوتبال در کشور احداث می‌شود.

احداث یکهزار زمین چمن فوتبال تا پایان امسال

به گزارش تیترکوتاه؛ سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان روز دوشنبه در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش روح الله نجابت نماینده مردم شیراز درباره تهیه سند آمایش زیرساخت های ورزشی اظهار داشت: طبق برنامه ششم توسعه، سند آمایش اماکن ورزشی باید تهیه می شد که در روز رای اعتماد اعلام کردم که این کار را انجام خواهم داد؛ علاوه بر تهیه سند آمایش زیرساخت‌های ورزشی، سند آمایشی مختص به شناسایی استعدادهای ورزشی هم آماده و به زودی منتشر خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان گفت:به آنچه قول دادیم عمل کردیم و توزیع عادلانه منبع طرحهای عمرانی زیرساخت های ورزشی بر اساس پراکندگی استعدادها هم انجام شده است. همچنین ترسیم اماکن ورزشی دولتی و بخش خصوصی تدوین شده و به زودی سامان های مبنی بر اینکه نمایندگان در چه حوزه های انتخابیه و چه طرح های ورزشی انجام خواهد شد تهیه در اختیار نمایندگان مجلس قرار می گیرد.

سجادی یادآور شد که ما در زمینه تهیه سند آمایش زیرساخت های ورزشی دو رویکرد داشتیم که یکی جمع آوری آمار و داده ها و دیگری استقرار جزئیات مطابق با آمار استعدادهای ورزشی. براین اساس اقدامات پیش رو در حوزه زیرساخت های ورزشی برخاسته از سند آمایشی بوده که در دست اجراست.

وی درباره برخی نتایج سند آمایش زیرساخت های ورزشی و تعداد اماکن ورزشی که در سامانه جامع مبین ثبت شده است، گفت: تاکنون ۷۱ مجتمع ورزشی ملکی دولتی در این سامانه ثبت شده و ۹۲۵ مجموعه ورزشی و ۱۱ هزار و ۶۸۸ ورزشکده در سامانه به ثبت رسیده که هفت هزار و ۵۹۹ فقره ورزشکده سرپوشیده و یک میلیون ۳۹۴ هزار و ۳۰ مورد سالن رو باز داریم که ۹۰ مورد هم شامل هر دو ورزشکده سرپوشیده و روباز می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مجموعه ۱۶۸ هزار و ۴۱۲ جموعه مکان یا فضای ورزشی داریم گفت: تاکنون چنین آماری وجود نداشته و در این دولت این آمار جمع آوری و در سامانه مبین ثبت شده است.

به گفته سجادی استان فارس با یک هزار ۳۹۹ مکان ورزشی دولتی ثبت شده که بیشترین تعداد فضای ورزشی و استان قم با ۱۵۰ مکان ورزشی ثبت شده و کمترین تعداد فضاهای ورزشی را دارند. همچنین ۱۸ درصد فضاهای ورزشی در مناطق روستایی و ۸۲ درصد در مناطق شهری است.

وزیر ورزش و جوانان گزارش داد که در کشور ۲۲۴ ورزشگاه ۳۹۲ استخر ۱۷۸ پیست ورزشی اتومبیلرانی دو و میدانی دوچرخه سواری، موتور سواری داریم. در روستاها ۳۴۲ خانه ورزش ایجاد شده و در کل کشور سه هزار ۶۵۰ مورد زمین ورزشی فوتبال داریم و در گزارشی که در هیات دولت ارائه شد، نیاز مبرم به توسعه زمین چمن فوتبال را هم اعلام کردیم که با حمایت محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و همکاری سازمان برنامه و بودجه قرار شد تا پیش از اتمام سال جاری هزار مورد زمین چمن فوتبال در کشور احداث شود.

سجادی اضافه کرد: در کشور ۲۰۴ فقره زورخانه پنج هزار ۶۹۳ سالن ورزشی و در مجموع ۱۶۸ هزار و ۸۱۱ مورد فضای ورزشی داریم.

وزیر ورزش و جوانان توضیح داد: آماری که ارایه کردم درباره زیرساخت های ورزشی متعلق به وزارت ورزش و جوانان بود وگرنه سایر دستگاه‌ها نیز اماکن ورزشی دارند مثلاً در استان کرمان باشگاه مس تعدادی ورزشگاه دارد.

ماجرای فیلم چه بود؟

سجادی درباره فیلمی که آقای نجابت اعلام کرد، گفت: هر وزیری می تواند آرزوی بهترین ها داشته باشد که در آن فیلم گفتم آرزو می‌کنم زمینی بزرگ تر و حرفه‌ای تر در شیراز احداث شود. در حالی که این ورزشگاه پنج تا شش سال پیش در شیراز احداث شد و مدیرکل ورزش و جوانان دولت قبل آن را تحویل گرفت در حال حاضر مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی می گوید هنوز تجهیزات برودتی و گرمایشی و تاسیسات آن مشکل دارد؛ چرا در آن زمان کسی نبود که چیزی بگوید.

وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: استان فارس یکی از مهمترین استان ها از نظر تعداد ورزشکار و قهرمان است.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها