فوری / عقب نشینی اسرائیل از حمله انتقام جویانه

بر اساس گزارش های رسیده از رسانه های خارجی، کابینه جنگی اسرائیل امروز بعدازظهر برای بررسی نحوه واکنش به حمله ایران تشکیل جلسه خواهد داد. آنها گفته‌اند که یک پاسخ احتمالی - حمله تلافی جویانه‌ای که برخی از اعضای کابینه پیشنهاد کرده بودند - پس از گفت‌وگوی تلفنی بنیامین نتانیاهو با بایدن در روز شنبه لغو شده است.

فوری / عقب نشینی اسرائیل از حمله انتقام جویانه

با حمله ایران به اسرائیل با ۳۰۰ پهباد و موشک در شب گذشته، نگرانی از افزایش تنش ها در خاورمیانه شدت گرفت. ادعای اسرائیل مبنی بر پاسخ به حمله ایران منجر به تشدید نگرانی سیاستمداران جهان شد، اما گویا اکنون اسرائیل با بررسی شرایط به این نتیجه رسیده است که عقب نشینی برایش بهترین گزینه است.

 نیویورک تایمز به نقل از دو مقام اسرائیلی گزارش داده است که کابینه جنگی اسرائیل امروز بعدازظهر برای بررسی نحوه واکنش به حمله ایران تشکیل جلسه خواهد داد. آنها گفته‌اند که یک پاسخ احتمالی - حمله تلافی جویانه‌ای که برخی از اعضای کابینه پیشنهاد کرده بودند - پس از گفت‌وگوی تلفنی بنیامین نتانیاهو با بایدن در روز شنبه لغو شده است.

علت کنار رفتن گزینه حمله تلافی‌جویانه این دلیل ذکر شده است که حملات خسارات نسبتاً جزئی به بار آورده‌اند. مقامات اسرائیلی در مورد محتوای تماس بین رهبران توضیح بیشتری نداده‌اند. همچنین مقامات امریکایی گفته‌اند که دولت بایدن با امید به اجتناب از یک جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه، به اسرائیل توصیه می‌کند که به ایران شلیک نکند.

جو بایدن همچنین گفته است که روز یکشنبه برای بحث در مورد این حملات جلسه‌ای با حضور رهبران گروه ۷ تشکیل خواهد داد و شورای امنیت سازمان ملل نیز قرار است جلسه اضطراری برگزار کند. مقامات امریکایی گفته‌اند که پرزیدنت بایدن و تیمش با امید به اجتناب از تشدید بیشتر منجر به جنگ گسترده تر در خاورمیانه با اسرائیل رایزنی کرده‌اند.به گفته نیویورک تایمز اگرچه خسارات ناشی از این حمله نسبتاً خفیف بود، اما دامنه حملات بسیار فراتر از جنگ سایه کوچک میان ایران و اسرائیل در سال‌های اخیر ارزیابی شده است. به نظر می‌رسد که اگر دفاع برگزار نمی‌شد، ممکن بود تعداد زیادی یا صدها نفر کشته شوند.

برخی گزارش‌ها حاکی از این است که وزارت خارجه عربستان سعودی، قطر و امارات متحده عربی روز یکشنبه پس از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، خواستار کاهش تنش و خویشتن داری شدند. نیویورک‌تایمز از تل آویو هم گزارش داده که با وجود اینکه نخستین روز هفته کاری اسرائیل است، ترافیک کم بوده و نانوایی‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌ها باز هستند و به افراد کمی که بیرون آمده بودند تا سگ‌هایشان را قدم بزنند، خدمات می‌دهند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها