انتخابات ریاست جمهوری | دولت امریکا | ایالات متحده

کاخ سفید، حسابدار لازم شد / افزایش بی سابقه بدهی دولت آمریکا

نیکی هیلی با اشاره به افزایش بی‌سابقه بدهی دولتی ایالات متحده، گفت در انتخابات ۲۰۲۴ باید یک «حسابدار» به کاخ سفید راه پیدا کند.

کاخ سفید، حسابدار لازم شد / افزایش بی سابقه بدهی دولت آمریکا

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی از مهمترین رویدادهای سیاسی در این کشور است که هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود. در این انتخابات، شهروندان آمریکا برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید و معاون آنها، با شرکت کاندیداهای مختلف از احزاب مختلف، به ارائه رأی می‌پردازند. این انتخابات با توجه به تاثیرات بین‌المللی و داخلی آمریکا، همواره مناقشه‌ای بزرگ و جنجالی را به همراه دارد و نتیجه آن تأثیرگذار بر سیاست‌های داخلی و خارجی این کشور و حتی بر جهان است.

«نیکی هیلی» نماینده سابق ایالات متحده در سازمان ملل در یک رویداد انتخاباتی گفت رئیس‌جمهور امریکا باید در حد یک حسابدار در امور مالی تخصص داشته باشد تا به مشکل بدهی ۳۴ تریلیون دلاری دولت این کشور رسیدگی کند.

هیلی که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ امریکا نامزد شده و در حزب جمهوری‌خواه تنها رقیب «دونالد ترامپ» محسوب می‌شود، در سخنرانی خود در روز پنجشنبه گفت: ما در کاخ سفید به یک حسابدار نیاز داریم.

داده‌های وزارت خزانه‌داری امریکا حاکی از آن است که تا ۵ فوریه امسال، مجموعی بدهی‌های دولتی امریکا به ۳۴.۱۵۴ تریلیون دلار رسیده که بالاترین میزان در تاریخ این کشور است.

در ماه میلادی گذشته «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری امریکا گفت بدهی دولتی ۳۴ تریلیون دلاری آمار «ترسناکی» است اما می‌توان به آن رسیدگی کرد، زیرا ایالات متحده اقتصاد عظیمی دارد.

در همین رابطه، «کریستالینا جورجیوا» مدیر صندوق بین‌المللی پول گفت امریکا باید انضباط بیشتری در هزینه‌های خود اعمال کند، زیرا قدرت دلار امریکا و افزایش هزینه‌های ایالات متحده پس از همه‌گیری کرونا موجب افزایش تورم جهانی شده است.

اداره تحلیل اقتصادی دولت امریکا اعلام کرد هزینه‌های دولت این کشور تا سه‌ماهه سوم ۲۰۲۳، معادل ۱۰ تریلیون دلار بوده است، یعنی ۳۶ درصد از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده.

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها