بانک مرکزی | منابع بلوکه شده ایران | تحریم ارزی

احتمال آزادسازی ۱۰ میلیارد دلار پول ایران در عراق / آمریکا موافقت می‌کند؟

منابع آمریکایی اعلام کردند احتمال دارد دولت آمریکا امروز با دسترسی ایران به ۱۰ میلیارد دلار از منابع مالی خود در عراق و انتقال این منابع به عمان و اروپا موافقت کند.

احتمال آزادسازی ۱۰ میلیارد دلار پول ایران در عراق / آمریکا موافقت می‌کند؟

وظایف بانک مرکزی شامل تنظیم نرخ‌های بهره و کنترل تورم در اقتصاد کشور می‌شود. همچنین، بانک مرکزی مسئول نظارت بر بانک‌ها و نظام مالی، مدیریت رزروهای ارزی، و تسهیل تراکنش‌های پولی و تسویه معاملات مالی بین بانک‌ها و دولت است. این نهاد اهمیت بسیاری در حفظ استحکام و پایداری اقتصاد ملی دارد.

پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن از احتمال موافقت امروز دولت امریکا با دسترسی ایران به ۱۰ میلیارد دلار از منابع مالی خود در عراق خبر داد که بر این اساس معافیت چند میلیارد دلاری ایران از تحریم‌ها که نخستین بار در ژوئیه صادر شد و فردا منقضی می‌شود تمدید خواهد شد.

بر اساس این گزارش دولت بایدن به عراق اجازه می‌دهد تا پول برق صادراتی ایران را به حساب‌های بانکی متعلق به ایران در اروپا و عمان منتقل کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در اواخر ماه گذشته میلادی، رئیس کل بانک مرکزی ایران در مورد تسریع دسترسی ایران به این وجوه با همتای عمانی خود گفت‌وگو کرده است. دولت بایدن می‌گوید مانند ۶ میلیارد دلاری که در قطر نگهداری می‌شود، ایران تنها می‌تواند از ۱۰ میلیارد دلار دارایی خود در عراق برای اهداف غیرتحریمی استفاده کند.

 

 

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر