افزایش نگران کننده مصرف موادمخدر در مناطق صنعتی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه میزان شیوع مواد مخدر در جوامع مختلف متفاوت است، تصریح کرد: در تمام دنیا در جامعه کار و تولید میانگین اعتیاد به مواد مخدر بیشتر است.

افزایش نگران کننده مصرف موادمخدر در مناطق صنعتی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ «محمدچکشیان» در نشست علمی و تخصصی پیشگیری از اعتیاد با بیان اینکه باید مهمترین بحثی که در جامعه مخاطب دنبال می‌کنیم ترویج امید باشد، گفت: یکی از روش ها و عامل های اصلی حرکت و پیشرفت جامعه این است که در جامعه امید را گسترش دهیم.

محمد چکشیان با اشاره به اینکه میزان شیوع مواد مخدر در جوامع مختلف متفاوت است، تصریح کرد: در تمام دنیا در جامعه کار و تولید میانگین اعتیاد مواد مخدر بیشتر است و در کشور ما نیز همینطور است به این معنی که میانگین مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید از میانگین جامعه بیشتر است.

وی با اشاره به استرس، فشار کاری و فقدان برنامه منسجم فرهنگی اجتماعی و ورزشی در جامعه کار و تولید گفت: نتوانسته‌ایم متناسب با شرایط کاری و شغلی و فضاهای خاصی که برای برخی افراد در جوامع مختلف به لحاظ کاری وجود دارد، پیوست فرهنگی، اجتماعی و ورزشی طراحی کنیم تا میزانی از این آسیبها را کاهش دهد.

چکشیان تاکید کرد: در برخی مناطق آمار اعتیاد نگران کننده‌تر است؛ مناطق ویژه اقتصادی و مناطقی که آنجاها شبکه‌های صنعتی قرار دارد و بواسطه شغل، فاصله‌ با خانواده‌ رخ می‌دهد، این ضریب(اعتیاد) از متوسط بیشتر می‌شود.

 چکشیان در بخش دیگری از سخنان خود درباره طرح ملی کاج نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: این کار چند سال انجام شد و نتایج خوبی داشت اما براساس تجربیات گذشته و نیازهای جدید و رویکردهای تحولی و آسیب شناسی این طرح در گذشته، ما به برنامه جدیدی رسیدیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: کار طرح «کاج» با هدف افزایش آگاهی مدیران و بهداشت یاران، تولید بسته‌های آموزشی و... بود که با پوشش ۵۰ درصدی بنگاه‌های اقتصادی همراه بوده است.
وی با اشاره به اینکه چند محدودیت عمده در برنامه کاج وجود داشت، اعلام کرد: بعد از این، استقرار برنامه ملی پیشگیری از اعتیاد را داشتیم که طراحی شده تا هم بتواند مزیتهای طرح کاج را داشته باشد و هم اشکالات آن را رفع کند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها