توافق قاضی و متهم قبل از دادگاه

پسر جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا در توافقی با دادستان‌های فدرال قبول کرده به دو اتهام مربوط به پرداخت نکردن عمدی مالیات بر درآمد اعتراف کند.

توافق قاضی و متهم قبل از دادگاه

گزارش تیترکوتاه؛ وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد هانتر بایدن، پسر جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا در توافقی با دادستان‌های فدرال قبول کرده به دو اتهام مربوط به پرداخت نکردن عمدی مالیات بر درآمد اعتراف کند. او با دادستان‌ها برای اعتراف به حمل اسلحه گرم در زمان مصرف مواد مخدر نیز به توافق رسیده است.

هانتر بایدن در دسامبر ۲۰۲۰ از آغاز تحقیقات دفتر «وایس» درباره امور مالیاتی خود خبر داد و منکر هرگونه تخلفی شده بود. وی در سال ۲۰۲۱ در کتاب خاطرات خود از مسائل مربوط به مصرف مواد مخدر از جمله کراک، کوکائین و اعتیاد به الکل پرده برداشت. بر اساس برخی منابع، او در سال ۲۰۱۴ با مثبت شدن جواب تست کوکائین خود از خدمت در نیروی دریایی آمریکا تعلیق شد.

به گزارش بی بی سی، دادستانی ایالت «دلاور» بیانیه‌ای را منتشر کرده است، حاکی از اینکه بین دادستانی و هانتر بایدن براساس پذیرش اتهامات توافق به دست آمده است. انتظار می‌رود در برابر پذیرش اتهامات، دادستانی از ارجاع پرونده به دادگاه که می تواند به صدور حکم زندان منجر شود خودداری کند. این توافق باید به تایید قاضی برسد؛ اما مشخص نیست که آیا هانتر بایدن ملزم خواهد بود جهت پذیرش اتهام تخلف مالیاتی شخصاً در برابر قاضی حاضر شود یا نه.

از سوی دیگر، «کریس کلارک» وکیل هانتر بایدن در بیانیه‌ای در این ارتباط گفته است که موکل او قبل از برگزاری محاکمه اتهام مالکیت مجرمانه اسلحه را خواهد پذیرفت که جدای از توافقی است که در حال حاضر به دست آمده است.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها