مسکن | بازار مسکن | خرید مسکن | معاملات مسکن

ارزانی به بازار مسکن رسید / طرح ویژه دولت برای کاهش قیمت خانه

وزیر راه گفت: با تصویب قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن پیگیری برای تعیین سقف اجاره‌بها و تعیین قیمت منطقه ای مسکن را پیگیری می‌کنیم.

ارزانی به بازار مسکن رسید / طرح ویژه دولت برای کاهش قیمت خانه

بازار مسکن یکی از بزرگترین بازارهای جهان است و تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. عواملی مانند نرخ بهره، تورم، درآمد مردم، تغییرات جمعیتی، تغییرات قوانین و مقررات، تغییرات در بازار سرمایه و سیاست‌های دولتی می‌توانند بر بازار مسکن تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، افزایش نرخ بهره می‌تواند باعث کاهش تقاضا برای خرید مسکن شود، در حالی که کاهش نرخ بهره می‌تواند باعث افزایش تقاضا و قیمت مسکن شود. همچنین، تورم می‌تواند باعث افزایش قیمت مسکن شود و درآمد مردم نیز می‌تواند بر توانایی آن‌ها در خرید مسکن تأثیر بگذارد. در نهایت، تغییرات در قوانین و مقررات می‌تواند باعث تغییرات در بازار مسکن شود، به عنوان مثال، تغییرات در مالیات مسکن می‌تواند باعث کاهش یا افزایش تقاضا و قیمت مسکن شود.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در حاشیه  مراسم بهره برداری از واحدهای مسکن مهر در پردیس در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص کاهش قیمت مسکن در سال آینده گفت: قیمت مسکن یکی از دغدغه‌های دولت است اما دولت مداخله مستقیم در قیمت مسکن ندارد، ما منتظر این هستیم که قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره ابلاغ شود و این موضوع هنوز در شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت و مجلس در حال بررسی است و امیدواریم که در سال آینده این قانون ابلاغ شود. 

وی  بابیان اینکه  این قانون دست ما را برای بسیاری از اقدامات به ویژه تعیین سقف سنواتی اجاره متناسب با تورم باز می‌گذارد گفت: هم اکنون قانونی نداریم که با توجه به آن سقف اجاره تعیین شود و یکی از بندهای مهم این قانون تعیین سقف اجاره‌بها در نقاط مختلف کشور یا شرایط تورمی است که این ابزار می‌تواند از افزایش سرسام‌آور قیمت‌های اجاره جلوگیری کند. 

وزیر راه و شهرسازی در خصوص اینکه آیا این قانون مشمول تعیین قیمت در خرید و فروش مسکن هم می‌شود و درصورت مشمول بودن، نحوه قیمت گذاری چگونه خواهد بود، گفت: قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره مشمول خرید و فروش مسکن هم می‌شود و نرخ خرید و فروش با قیمت‌های منطقه‌ای و با فرمول‌های تعریف شده و با مقرره‌ای که هیات وزیران درباره قیمت منطقه‌ای سنواتی تصویب می‌کند، تعیین می‌شود.

بذرپاش با بیان اینکه عامل دیگر موثر در کنترل قیمت‌ها افزایش عرضه است، ادامه داد: افزایش عرضه زمین و ارائه زمین و پهنه‌ها اثر خود را در قیمت‌ها گذاشته و می‌گذارد بطوریکه در برخی از مناطق کشور در ٧ ماه به صورت پی در پی با قیمت منفی مسکن مواجه بودیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • اباذر

    طرح منیژه، 😂😂😂😂😂

  • ناشناس

    گور پدر آدم دوزغگو

  • ناشناس

    کدوم ارزونی .با گفتهای نادرست مردم رو گمراه میکنین ..چهارتا مسکن مهر میسازین قیمت رو کمتر مثلا میدین .ش

  • امیر

    شتر در خواب بیند پنبه دانه..‌‌‌اینایی که شما میگین شعاری بیش نیست

  • مستاجر

    مهم اینکه سلامتی باشه.... انشالله...!!!
    مابقی مهم نیست. اگه زنده نبودیم هم مهم نیست.
    ر ی د ه م ا ل ی

  • رضا

    افزایش بهره باعث افزایش قیمت مسکن میشود چرا مزخرف می گی چون پول چاپ میشه و بازار سرمایه فشل میشه و تورم افزایش می یابد چون افزایش نرخ بهره همان‌چاپ‌پول است در اخر تورم و افزایش قیمت ملک

  • شاپور ساسان

    خاک تو سرتون

  • ناشناس

    درست گفتی اقدام میژه

  • مجتبی

    سلام بنده ساکن پاکدشت و یکی از ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن پاکدشت پروژه کبود گنبد هستم که بعد از حدود دو سال و برداشت صد و چهار میلیون تومانی از حسابم و پیامک مجدد بابت واریز چهل میلیون تومان دیگر پروژه هیچ پیشرفتی نداشته و حتی گودبرداری کامل هم نشده چهارتا چاله کندن ب اسم گود برداری و چند ماهه همینجوری ولش کردن هیچ کس هم جوابگو نیست به اداره راه و شهر سازی پاکدشت هم که مراجعه میکنیم یا جواب سر بالا میدن یا میگن برید سه سال دیگه پروژه کامل میشه.
    امشب که تاریخ ده دوازده چهارصد و دو هستش میبینم خبری منتشر شده مبنی بر اینکه رئیس کل راه و شهرسازی تهران گفته که هیچ پولی از حساب متقاضیان برداشت نشده به غیر از بیست و شش میلیون تومان.... پس در این صورت ما متقاضیان یا توهم زدیم یا داریم دروغ میگیم اما ایشون با خودش فکر نمیکنه ک ما سند و مدرک داریم بابت این واریزی ها و پول‌هایی ک از حسابمون برداشت شده؟
    من با سند و مدرک تک به تک حرفامو ثابت میکنم شماهم بیا ثابت کن که فقط بیست و شش میلیون برداشت شده....
    مگر قرار بر این نبود با هر پیشرفت در پروژه از متقاضیان درخواست آورده بشه
    پس این در خواستهایی که میاد بابت چی هستش وقتی هیچ پیشرفتی درکار نیست؟
    والله ملت گرفتارند و چهار تا کارگر بخت برگشته اومدن از سر ناچاری در این طرح ثبت نام کردند با هزار امید و آرزو که بلاخره صاحب خونه میشن که اینم انگار امید و آرزوی واحیی بیش نیست..

  • ناامید

    سلام شنیدن کی بود مانند دیدن دولت بوق وکرنا حق مسکن ۹۰۰ تومان به حقوقها اضافه کردیم ۶۰۰ تومان ما روی ۹۰۰ تومان دولت میگذاریم خانه اجاره نشان ما بدهد رگ راست کجای دولته
    ک

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر