قیمت بلیت هواپیما | سازمان هواپیمایی | ماه رمضان

قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: شورای‌عالی هواپیمایی این هفته برای تعیین نرخ بلیت هواپیما در سال آینده تشکیل جلسه می‌دهد.

 قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟

تعیین قیمت بلیت هواپیما بستگی به چندین عامل دارد از جمله مقصد و مدت زمان سفر، فصل سفر، تاریخ خرید بلیت، سطح راحتی و کلاس پروازی که انتخاب می‌شود. همچنین شرکت‌های هواپیمایی نیز قدرت تعیین قیمت خود را دارند. برخی از ارائه دهندگان خدمات مسافرتی توجه به تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه نیز دارند که ممکن است قیمت نهایی بلیت را تحت تاثیر قرار دهد.

محمد محمدی بخش افزود: سازمان هواپیمایی کشوری موظف به اجرای نرخ‌های مصوب است و تا مشخص شدن رای نهایی دیوان عدالت اداری با یک بحث کارشناسی، قیمت جدید را برای سال آینده ابلاغ می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تا پایان ۱۴۰۲ نرخ مصوب شبکه هوایی، همان قیمت‌های اردیبهشت ماه است، اما پروازهای خارجی با توجه به دلاری بودن هزینه‌های فرودگاه مقصد، قیمت آن تابع عرضه و تقاضاست و تابع نرخ‌گذاری نیست.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره اقدامات این سازمان برای تعطیلات نوروزی گفت: برنامه‌ریزی برای مسیرهای پرتردد صورت گفته و تسهیلات فرودگاهی، کنترل بازرسی، امنیتی و نظارتی در حال انجام است و امسال تقارن سفرهای نوروزی با ماه رمضان باعث برنامه‌ریزی متفاوت در ساعات افطار و سحر و نماز صبح شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تقاضا در پروازهای خارجی در مسیرهای عتبات عالیات، استانبول و دبی و در پروازهای داخلی مشهد است که با استقبال بیشتری مواجه است افزود: هواپیماهای پهن پیکر را برای پوشش مسیرهای پرتقاضایی همانند کیش و مشهد قرار داده‌ایم.

وی افزود: نرخ بلیت‌های پروازی از سال گذشته بر اساس مصوبه سران قوا باید با ابلاغیه ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود و بعد از نرخ‌گذاری در اردیبهشت ۱۴۰۲، شرکت‌های هواپیمایی به قوه قضاییه مراجعه کرده و تقاضای آزاد‌سازی و متنوع‌سازی نرخ را داشتند که فعلا این حکم موقوف الاجرا از سوی دیوان اعلام شد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر