ساخت مسکن | صنعت ساختمان

بلاتکلیفی ورود چینی ها به بازار مسکن / جای خالی سرمایه گذار خارجی در صنعت ساختمان

رئیس انجمن صنعت ساختمان گفت: در ارتباط با خارجی‌ها از جمله چینی‌ها با ورود فناوری و تزریق منابع مالی موافق و می‌توانیم بهترین ارتباط را با سرمایه‌گذاران خارجی برقرار کنیم. هر چند درباره ورود پیمانکاران و نیروی کار چینی نظرات کارشناسی باید مورد بررسی قرار بگیرد.

بلاتکلیفی ورود چینی ها به بازار مسکن / جای خالی سرمایه گذار خارجی در صنعت ساختمان

ساخت و ساز مسکن به عنوان یکی از صنایع اصلی و پررشد اقتصادی در بسیاری از کشورها تلقی می‌شود. این صنعت شامل ساخت و توسعه مسکونی‌ها و تجاری‌ها از جمله خانه‌ها، آپارتمان‌ها، مغازه‌ها و دفاتر است. فعالیت‌های این صنعت شامل طراحی، مهندسی، ساخت، بازسازی و نگهداری ساختمان‌ها می‌شود. ساخت و ساز مسکن نقش مهمی در توسعه شهری و بهبود کیفیت زندگی افراد دارد.

پژمان جوزی در نشست خبری امروز با بیان اینکه کشورهای نفتی هم به دنبال این هستند که صنعت ساختمان را به صنعت اول خود تبدیل کنند، اظهارکرد: در یک دهه اخیر شاهد رشد و توسعه صنعت ساختمان بودیم، بطوریکه به یک پلتفرم جذب سرمایه‌گذاری خارجی تبدیل شده‌ است.

وی با بیان اینکه در مقطعی افراد بدون تخصص و غیرحرفه‌ای وارد صنعت ساختمان شدند، ادامه داد: صنعت ساختمان باید با حضور بخش خصوصی و تعاملات با دولت به کمک مردم بیاید و منجر به تسهیل شدن مسیر خانه‌دار شدن مردم شود.

رئیس انجمن صنعت ساختمان با اشاره به پیشنهادات برای ساخت خانه‌های کم‌متراژ تاکید کرد: طبق اسناد بالا دستی و سیاست‌ها، کشورمان باید به سمت افزایش جمعیت برود و به طور قطع ساخت خانه‌های ٢٠ تا ٣٠ متری هیچ توجیهی ندارد.

جوزی با بیان اینکه می‌توان کیفیت ساخت مسکن اجتماعی را افزایش داد، گفت: پس از جنگ جهانی که اروپای شرقی نابود شد برای شهرسازی آن از نخبگان صنعت ساختمان استفاده کردند و امروز پس از گذشت ١٠٠ سال کیفیت ساخت‌وساز را در این ساختمان‌ها‌ می‌بینیم و هرچند که این واحد‌های مسکونی جزو خانه‌های اجتماعی هستند اما از آثار فاخر محسوب می‌شوند‌. در ایران هم امکان ساخت واحد‌های اجتماعی با کیفیت بالا وجود دارد.

رئیس انجمن صنعت ساختمان همچنین درباره حضور چینی‌ها در بخش مسکن گفت: در ارتباط با خارجی‌ها از جمله چینی‌ها با ورود فناوری و تزریق منابع مالی موافق و بسیار خوشحالیم و می‌توانیم بهترین ارتباط را با سرمایه‌گذاران خارجی برقرار کنیم. هر چند درباره ورود پیمانکاران و نیروی کار چینی نظرات کارشناسی باید مورد بررسی قرار بگیرد اما با ورود سرمایه خارجی و فناوری در صنعت ساختمان کشور موافق هستیم.

منبع: ایلنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر