پروازهای داخلی | فرودگاه مهرآباد | فرودگاه بین المللی

تحولی بزرگ در پروازهای داخلی / پای سرمایه گذاران خارجی به مهرآباد باز می شود؟

پروژه پایانه ۱۲۰ هزار مترمربعی مهرآباد وارد فاز سوم مطالعات شد، این را مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها می‌گوید و معتقد است تکمیل طرح‌های این پروژه به اصلاح وضعیت فرودگاه می‌انجامد.

تحولی بزرگ در پروازهای داخلی / پای سرمایه گذاران خارجی به مهرآباد باز می شود؟

فرودگاه مهرآباد یکی از بزرگترین فرودگاه‌های ایران بود و تمامی پروزاهای داخلی و خارجی از طریق این فرودگاه انجام می‌شد تا اینکه دومین فرودگاه، یعنی فرودگاه امام خمینی ساخته شد و از آن زمان تا به حال تنها پروازهای داخلی از طریق فرودگاه مهرآباد صورت می‌گیرد. یکی از ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد اکنون ظرفیت این را دارد تا انقلابی را در صنعت هوایی کشور رقم زند.

رضا نخجوانی درباره آخرین وضعیت پایانه جدید فرودگاه مهرآباد اظهارکرد: طرح جامع توسعه فرودگاه مهرآباد از حدود ۲۰ سال پیش مطرح شد تا مشکلات فرودگاه مهرآباد از نظر ترافیک پروازی و ظرفیت رفع شود؛ در این طرح جامع، مشکلات، ظرفیت‌ها و راهکار‌های مورد نیاز در مورد فرودگاه بین‌المللی مهرآباد پیش‌بینی شده است تا به اصلاح وضعیت فرودگاه بینجامد.

وی با اشاره به اینکه اجرای پایانه جدید فرودگاه مهرآباد طبق دستور وزیر راه و شهرسازی بر عهده شرکت فرودگاه‌ها است، گفت: تکمیل پایانه جدید فرودگاه مهرآباد، نیاز به هماهنگی با دو بخش دولتی و حاکمیتی داشت‌، هماهنگی‌ها با بخش نظامی با وزیر راه و شهرسازی بود، همچنین پیگیری‌ها از گمرک جمهوری‌ اسلامی ایران در حال نهایی شدن است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: برای تکمیل این ترمینال، بخش‌های ‌نظامی و غیرنظامی و بخش‌های مختلف دولتی پای کار آمدند، این پروژه با همکاری بخش دفاعی عملیاتی خواهد شد و روند پیشرفت مطالعات پروژه مثبت ارزیابی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به لحاظ مسائل فنی پروژه، پس از انتخاب مشاور از طریق مناقصه کار به مشاور سپرده شد، درحال‌حاضر فازهای ۱ و ۲ مطالعات پروژه پایانه جدید توسط مشاور تمام شده و مطالعات فاز ۳ ‌آغاز شده است.

وی گفت: به موازات این مطالعات، تهیه گزارش‌ها، مطالعات اقتصادی و مطالعات زیست محیلی در مرحله انتخاب مشاور از طریق مراجع قانونی‌ و سامانه‌های دولتی برگزاری مناقصه در حال انجام است.

نخجوانی اضافه کرد: همچنین ‌مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی به منظور تامین مالی این پروژه در دستور کار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است.

فرکانس پروازی مهرآباد ۳ برابر می‌شود

بنابراین گزارش پایانه جدید فرودگاه مهرآباد ۱۲۰ هزار مترمربع وسعت دارد، ‌مقرر شده است این پایانه با تامین با ۵۵ ایربریج برای مهرآباد احداث شود که می‌تواند فرکانس پروازی را از حدود ۵۰ پروار صبحگاهی به ۱۵۰ فرکانس پروازی افزایش دهد و این تحولی بزرگ در پروازهای مهرآباد است.

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر