مسکن فرهنگیان | فرهنگیان | دولت

نگاه ویژه به خانه دار کردن فرهنگیان / دولت اقدامی خواهد کرد؟

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: یکی از مواردی که باید مورد توجه جدی باشد بحث مسکن فرهنگیان است و لازم است پرونده ویژه این موضوع در معاونت عمرانی استانداری تشکیل شود تا به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

نگاه ویژه به خانه دار کردن فرهنگیان / دولت اقدامی خواهد کرد؟

تامین مسکن فرهنگیان توسط دولت یکی از سیاست‌هایی است که در برخی کشورها اجرا می‌شود. این سیاست به منظور ارائه مسکن مناسب و قابل پرداخت برای معلمان استفاده می‌شود.

دولت معمولاً برنامه‌هایی را برای تأمین مسکن معلمان اجرا می‌کند که شامل ساخت و ساز مسکن‌های مناسب، اختصاص زمین‌های مناسب برای ساخت مسکن و یا اعطای وام‌های مسکن با شرایط ویژه به معلمان است. هدف این سیاست‌ها، افزایش قابلیت دسترسی معلمان به مسکن مناسب و کاهش هزینه‌های مسکن آنها است.

محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای آموزش‌ و پرورش استان اظهار داشت: برآوردها در خصوص آمار و رویکرد نسبت به تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش استان باید مورد توجه و دفاع باشد.

وی افزود: برای دفاع از حقوق آموزش و پرورش استان، باید بر مستندات متقن تکیه داشت و به همین دلیل، بررسی دقیق در این زمینه مورد نیاز است.

جان‌نثاری با اشاره به پویش «کلاس عمو قاسم» بیان کرد: جلوه‌هایی که دانش‌آموزان و معلمان در خصوص شهادت هموطنانمان به نمایش گذاشتند، منعکس‌کننده بطن و حقیقت جامعه است و این مسئله خود را در عرصه‌های مختلف نشان می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اذعان کرد: طرح رویش سبز آموزش و پرورش استان اصفهان پس از ارائه طرح، به فرمانداران ابلاغ خواهد شد و همچنین برای اجرای طرح “ایران جوان بمان” نیز در صورت نیاز، امکان فراهم‌سازی بستر لازم برای همکاری سایر نهادها وجود دارد.

وی با تبیین جایگاه معلمان، عنوان کرد: باید بیشترین تلاش‌ها برای رضایت‌مندی معلمان انجام شود؛ چراکه عدم رضایت‌مندی نتیجه خود را به سرعت در جامعه مشخص خواهد کرد.

جان‌نثاری متذکر شد: یکی از مواردی که باید مورد توجه جدی باشد بحث مسکن فرهنگیان است و لازم است پرونده ویژه این موضوع در معاونت عمرانی استانداری تشکیل شود تا به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد و با اتخاذ تصمیم عمرانی صحیح درخصوص آن، بهترین سطح رضایت‌مندی را برای فرهنگیان فراهم کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: جایگاه آموزش و پرورش در زمینه انتخابات بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که این قشر علاوه‌بر حضور به عنوان عوامل انتخابات، مورد رجوع عموم نیز هستند و می‌توانند اثر قابل‌توجهی بر حضور رأی اولی‌ها و جامعه هدف اعم از معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها داشته باشند.

منبع: ایلنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر