خودروسازی | خودرو | بازار خودرو | صنعت خودرو | ایران خودرو

بنز به ایران خودرو پیوست

در نیم‌قرن با اقتصاد ایران با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان در سال‌های ۱۳۵۳، ۱۳۶۳، ۱۳۷۳، ۱۳۸۳ و ۱۳۹۳ تقدیم مخاطبان می‌شود.

بنز به ایران خودرو پیوست

بررسی اخبار سال ۱۳۸۳ حاکی از آغاز فروش مدل مختلف بنز در ایران است.

آنطور که در اخبار آن روزها آمده است مدیر شرکت دایملر کرایسلر در خاورمیانه و مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل از آغاز فروش مدل مختلف بنز در ایران خبر دادند.

«اریک یونشر» مدیر شرکت دایملر کرایسلر در خاورمیانه گفت: بازار خودروی ایران در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و بازاری رقابتی است.

وی افزود: ابتدا مدل های مختلف بنز به‌صورت CBU وارد و عرضه می‌شود و سپس مونتاژ مدل E در ایران صورت می‌‌گیرد.

وی اظهار کرد: تولید بنز سواری در نیمه دوم سال ۲۰۰۵ با تیراژ حدود ۲۵۰۰ تا ۳ هزار دستگاه آغاز می‌شود، این تیراژ در طی سال‌های آینده به ۵ هزار دستگاه خواهد رسید.

مدیر شرکت دایملر کرایسلر در خاورمیانه اظهار کرد: تولید بنز در شرکت ایران‌خودرو دیزل از مدل E خواهد بود و مهندسان مرسدس بنز بر همه امور آن نظارت می‌کنند.

مهندس شیخانی، مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل نیز گفت: سبد خودروهای ایران‌خودرو با تولید خودروهای لوکس بنز کامل می شود.

وی افزود: برای تولید این خودرو، شرکتی موسوم به «تاپ خودرو» با سرمایه‌گذاری شرکت ایران خودرو دیزل تاسیس شده که براساس استاندارد جهانی بنز و تحت نظارت این شرکت به مونتاژ خودروها خواهد پرداخت.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ایران

    اینم تیتر خبر کلاش با این تیترش

  • احمد

    تاکشورچین بااین‌همه لگن های متنوع مانده کی سواربنز آلمانی میشودضمنا خودروهای چینی کجا وبنز آلمانی کجا بایدماشینی وارد کشور بشود که 50%سودبرای ایران خودرو و سایپا و.... داشته باشد

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها