سیگنال مهم به بازار خودرو / ریزش قیمت خودرو در راه است؟

مدیرعامل شرکت ایران خودرو گفت: ۱۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو در پارکینگ داریم که فاکتور و وجه آن‌ها از مردم دریافت شده است و از فردا واگذاری آن‌ها آغاز می‌شود.

سیگنال مهم به بازار خودرو / ریزش قیمت خودرو در راه است؟

کارشناسان معتقدند با اینکه به گواه خودروسازان تولید خودرو افزایش داشته است اما کماکان این خودروها به دست مردم نمی رسد و در پارکینگ خودروسازان دپو شده است. این موضوع مشکلات عدیده ای را برای مردم ایجاد کرده و موجب بروز بحران در بازار خودرو نیز شده است.

 با این حال علیمردان عظیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو امروز و در حاشیه بازدید مسئولان سازمان ملی استاندارد از پارکینگ ایران خودرو خاطرنشان کرد: به علت اینکه براساس ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو باید یک و نیم درصد از قیمت این خودروها را برای مجوز شماره گذاری پرداخت می کردیم، مشکلی در این خصوص داشتیم که برطرف شد و از فردا این خودورها تحویل مشتری می‌شوند.

وی ادامه داد:حدود ۱۳ هزار دستگاه خودروی دیگر در پارکینگ داریم که به خاطر تغییرات جدید ایمنی و رفاهی، باید برای آن‌ها قیمت جدید از سوی شورای رقابت اعلام شود که مشخصات این خودروها برای شورای رقابت ارسال شده و ما منتظر مصوبه این شورا هستیم.

عظیمی گفت: خودروهای موجود در پارکینگ‌ها اغلب پلاک شده و متعلق به مردم است، این تصور که با انباشت این خودروها در پارکینگ می‌توانیم قیمت بالاتری از مشتری دریافت کنیم، اشتباه است، زیرا حتی اگر شورای رقابت بخواهد قیمت را تغییر دهد، مشمول این محصولات نمی‌شود. از طرفی، خودروهای موجود فاکتور شده اند و قیمت آن‌ها از قبل مشخص است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • بی سواد

    بیشرف ایرانخودرو مردم را چی فرض کردی؟ خر خودتی. البته که معلومه ماشینی که فاکتور شده قیمتش را نمیشه اضافه کرد. منتهی ایرانخودرو با احتکار خودرو و توزیع قطره چکانی می خواد تا قیمت بازار بره بالا تا به دوستان دلالش کمک کنه.مسئولین بی کفایت وزارت صمت هم گول حرفهای ایرانخودرو را نخوردند.

  • ناشناس

    سلام ماشین پیکان درطرح جایگذین خودرو فرسوده سایپا ثبت نام گردم وساینا اس برنده شدم وموعدتحویل شهریور۱۴۰۲موعدتحویلش بوده ولی درحال حاظرپیام واربزوجه هم دریافت نکردم وباشرکت سابپا و۱۲۴تماس میگیرم کسی جواب گو نیست

  • مهدی

    ازیک طرف خودروها را دپو میکنند تا در بازار قیمتها بالا برود واز طرف دیگر با نمایندگان و وزیر صمت لاوی درست می کنند تا قیمتهای کار خانه را بالابرده وبعد خودرو وارد بازار می کنن بعد همه اسم مافیای ایتالیا را بد نام می کنند

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها