برگزارکننده نمایشگاهی در گفتگو با تیتر کوتاه مطرح کرد:

پوسترها هویت نمایشگاه هستند / جشنواره ملی پوسترها محلی برای ایده های نو

طومار گفت: برگزاری جشنواره ملی پوسترها در دو دوره قبلی خود بسیار موفق و مثمر ثمر بود و به عقیده من سطح طراحی در حوزه پوسترهای نمایشگاهی را ارتقا داد.

پوسترها هویت نمایشگاه هستند / جشنواره ملی پوسترها محلی برای ایده های نو

سومین دوره جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی اسفند ماه امسال و همزمان با نمایشگاه صنعت نمایشگاهی برگزار خواهد شد. این رویداد باهدف تأکید هرچه بیشتر بر تبلیغات هدفمند و اصولی و احیا پوسترهای نمایشگاهی و با حضور گسترده فعالان صنعت نمایشگاهی کشور برگزار خواهدشد. خبرنگار تیتر کوتاه پیرامون اهمیت این جشنواره و جایگاه پوسترها در صنعت نمایشگاهی گفتگویی را با رضا طومار فعال و برگزارکننده نمایشگاهی ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

پوستر هویت یک نمایشگاه است

طومار در این گفتگو عنوان کرد: تمام هویت یک نمایشگاه توسط پوستر آن رویداد ارائه می شود. به همین علت مخاطبی که قصد بازدید یا ورود به یک نمایشگاه را دارد باید بتواند با دیدن پوستر آن رویداد در کمترین زمان ممکن تمام محتوا و مفهوم آن رویداد را دریافت کند. این موضوعی است که اهمیت و جایگاه ویژه پوسترهای نمایشگاهی را برای ما روشن می کند. نباید فراموش کرد که طراحی صحیح و حرفه ای پوسترها یکی از اجزای بسیار مهم در این صنعت است. زمانی که پوستر بتواند فهم درستی از رویداد را به مخاطب القا کند گروه ها، فعالان و مخاطبان نمایشگاه ها انتخاب درست تری خواهند داشت.

رضا+طومار

وی افزود: بازدیدکنندگان نیز با دیدن پوسترها می توانند انتخاب بهتری به منظور حضور در نمایشگاه داشته باشند. چه بسا در برخی از رویدادها (که قطعا همکاران ما در حوزه برگزاری با آن مواجه شده اند) با تغییر پوستر مخاطبان جدید یا خاصی وارد آن رویداد شده اند.

این برگزارکننده نمایشگاهی در ادامه عنوان کرد: پوسترها در همه کشورها بر اساس فرهنگ و سلیقه عامه مردم طراحی می شوند. به عنوان مثال ممکن است پوستری در ایران طراحی شود که مورد پسند سایر کشورها نباشد و به طور حتم عکس این موضوع نیز صادق است. از این رو نمی توان استاندارد خاصی را برای طراحی پوسترها در دنیا ارائه داد اما از لحاظ طراحی در کشور افرادی وجود دارند که به صورت کاملا حرفه ای مشغول به طراحی پوسترها هستند. البته در مقابل طراحانی نیز هستند که بسیار سطحی فعالیت می کنند و با طراحی سطح پایین خود ماهیت رویداد نمایشگاهی مدنظر را زیر سوال می برند.

ارتقا سطح طراحی پوسترها با برگزاری جشنواره

طومار در بخش دیگری از صحبت های خود به برگزاری جشنواره ملی پوسترها اشاره کرد و گفت: به طور قطع برگزاری این جشنواره بسیار کمک کننده خواهد بود؛ از این جهت که برگزارکننده می تواند با بررسی پوسترهای موفق این حوزه بهترین طراحی ها انتخاب و برای کارهای بعدی خود از تجربیات این طراح ها استفاده کند. از طرفی طراحان نیز می توانند از سایر همکاران خود در این جشنواره ایده بگیرند.

وی در پایان گفت: برگزاری این جشنواره در دو دوره قبلی خود بسیار موفق و مثمر ثمر بود و به عقیده من سطح طراحی در حوزه پوسترهای نمایشگاهی را ارتقا داد. از این رو به برگزارکنندگان این جشنواره توصیه می کنم که این رویداد صنعتی – فرهنگی را همه ساله و به صورت متوالی برگزار کنند تا ما شاهد  نتایج خوب آن در صنعت نمایشگاهی باشیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها