استخدام فرهنگیان | کمبود معلم

آموزش و پرورش اردبیل مشکلش با فرهنگیان را حل کرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تمام کلاس‌های درس در استان اردبیل صاحب معلم هستند و کلاس بدون معلم نداریم.

آموزش و پرورش اردبیل مشکلش با فرهنگیان را حل کرد

در استان های مختلف موضوع کمبود معلم ها یک به یک در حال مرتفع شدن است. در حال حاضر نیمی از استان های کشور مشکل خودشان را حل کرده و تعداد معلمان به حد نساب لازم رسیده است.

کلام‌الله صفری شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: جنایتی که امروز رژیم کودک‌کش اسرائیل انجام می‌دهد، از جنس نابخردی و استیصال است و قطعاً خداوند متعال انتقام خون‌های پاک ریخته شده و مظلوم را از ظالمان خواهد گرفت.

وی به موضوع جهاد تبیین و روشنگری در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: باید مسیر پیشرفت را امیدوارانه تبیین کنیم تا در عرصه تعلیم و تربیت بهترین بستر و شرایط تربیت نسل آینده فراهم آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به برگزاری منظم جلسات شورای آموزش و پرورش در سطح استان اشاره کرد و افزود: در تابستان با تلاشی مضاعف و برنامه‌ریزی دقیق سعی کردیم تا تجهیزات و امکانات مناسب مدارس تهیه شده و در کنار آن کلاس‌های آموزشی معلمان و ساماندهی فضاهای آموزشی، نیروی انسانی و سایر نیازمندی‌ها را انجام دادیم.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با شروع سال تحصیلی معلمان و دانش‌آموزان سر کلاس‌ها حاضر شده و توزیع کتب درسی و صدور ابلاغ معلمان تا ۹۵ درصد انجام شده و تنها تعداد محدودی از این شرایط بهره‌مند نشدند که سعی می‌کنیم تا آخر مهرماه شرایط مطلوبی را برای تحصیل دانش‌آموزان و حضور معلمان مهیا کنیم.

وی از افزایش پنج هزار متر مربعی فضای آموزشی در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: به زودی مجموعه ورزشی شهید حاج قاسم سلیمانی در استان افتتاح خواهد شد تا دانش‌آموزان و معلمان از این فضا استفاده کنند.

صفری بیان کرد: در هفته پیوند اولیا و مربیان قرار گرفتیم به طوری که در این هفته با همراهی و مشارکت والدین دانش‌آموزان انتخابات برگزار و نماینده اولیا مشخص شده تا همکاری نزدیک والدین دانش‌آموزان را با مدارس شاهد باشیم.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در بحث واگذاری زمین آموزشی برای مدارس غیردولتی نیز با همکاری نواحی یک و ۲ و سایر مناطق استان تلاش بر این است تا زمین به میزان مورد نیاز تأمین شود.

صفری تصریح کرد: در ۷۰ محله محروم استان مدارس دایر شده از امکانات مناسب بهره‌مند شده تا عدالت آموزشی و تربیتی را در سطح استان شاهد باشیم.

وی گفت: دانش‌آموزان مناطق محروم با حضور در کلاس‌های تقویتی خود را برای امتحانات نهایی و کنکور آماده خواهند کرد که برگزاری این کلاس‌ها به صورت متمرکز و در مناطق محروم در رشته‌های مختلف انجام خواهد شد.

صفری از صدور اسناد مالکیت برای واحدهای آموزشی با تلاش و پیگیری مدیران مدارس خبر داد و افزود: در بحث مولدسازی و تجاری‌سازی واحدهای آموزشی نیز شناسایی و اقدامات فنی و تخصصی انجام شده تا در این فرآیند بتوانیم اهداف مورد نظر را تحقق ببخشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در کنار تقویت مدارس دولتی، مدارس انتفاعی و غیردولتی را نیز کمک کنیم تا مؤسسان آن بتوانند فعالیت مناسبی را در توسعه فضاهای آموزشی و تربیتی مهیا کنند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر