این مرد دل فرهنگیان را شاد کرد / حمله تند و تیز به وزیر آموزش و پرورش

محمد مهاجری نوشت: جدا خسته نباشید این روزها. بیش از ۲۳هزار کلاس معلم ندارد و شما در این وانفسا برای اینکه مشکل کمبود معلم را حل کنید ۲۰هزار مدیر مدرسه را عوض کردید. خداوکیلی مجسمه تدبیر هستید.

این مرد دل فرهنگیان را شاد کرد / حمله تند و تیز به وزیر آموزش و پرورش

پس از گذشت حدود دو هفته از آغاز سال تحصیلی جدید برخی از کلاس ها همچنان بدون معلم هستند. این موضوع موجب نگرانی خانواده ها نسبت به امر تحصیل فرزندان شان شده است. کمبود معلم در مدارس چالش های متعددی را برای حوزه آموزش و پرورش کشور ایجاد کرده است. برخی سیاست های اشتباه دولت در اعلام نتایج آزمون استخدامی معلمان را عامل اصلی چالش کمبود معلم در کشور عنوان کرده اند. محمد مهاجری فعال سیاسی در کنال تلگرامی اش به این موضوع واکنش نشان داده است.

او در کنایه ای به وزیر آموزش و پرورش در کانال تلگرامی اش نوشت: مردمی که هنوز یادشان نرفته فرزندانشان را دست وزیری داده اند که معنی دربی را نمی داند و در عین حال ادعا کرده در دانشگاه‌ها و مدارس ده‌ها کشور خارجی تدریس داشته، و حالا در آستانه اول مهر خبر ندارد چه بر سر وزارتخانه اش امده، چه اعصابی برایشان می‌ماند؟

در متن این پیام آمده است:

جناب آقای مرادصحرایی وزیر محترم آموزش و پرورش!

با سلام

جدا خسته نباشید این روزها. بیش از ۲۳هزار کلاس معلم ندارد و شما در این وانفسا برای اینکه مشکل کمبود معلم را حل کنید ۲۰هزار مدیر مدرسه را عوض کردید. خداوکیلی مجسمه تدبیر هستید.

خنده دارتر از این کارتان اینکه وقتی خورشید وسط آسمان است می‌گویید شب است. یعنی گفته‌اید هیچ کلاسی بی معلم نیست و بعدش بلافاصله بیان داشته اید بر فرض هم که بی معلم باشد معلم‌های کلاسهای دیگر می روند سر کلاسهای بی معلم! حرفتان خنده‌دار است ولی جا دارد ما مردم بر آن گریه کنیم.

مردمی که هنوز یادشان نرفته فرزندانشان را دست وزیری داده اند که معنی دربی را نمی داند و در عین حال ادعا کرده در دانشگاهها و مدارس دهها کشور خارجی تدریس داشته، و حالا در آستانه اول مهر خبرندارد چه بر سر وزارتخانه اش امده، چه اعصابی برایشان می‌ماند؟

بعید و بلکه محال می‌دانم از دست شما کاری بربیاید. نه توان علمی‌اش را دارید نه تجربه‌اش را و نه بین فرهنگیان محبوبیتی دارید و نه افکار عمومی شما را دوست دارد. لااقل بروید سراغ وزیران پیشین و از آنها بپرسید چه می‌کردند که روز اول مهر، مجبور نشوید «کاسه‌چه‌کنم» دست بگیرید. لااقل بروید سراغ محمدعلی نجفی که موفقترین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب است، جلویش زانو بزنید و اولیه ترین فوت‌وفن‌های وزارت را یاد بگیرید.

اگر این کارها را بلد نیستید یا اجازه ندارید اجرایش کنید چمدانهای‌تان را ببندید و بروید به یکی از همان دهها کشوری که به کار کردن در آنها افتخار می کنید . ببینید چندتا کلاس شان معلم ندارد! با این کار این فرصت را به رئیس جمهور بدهید که شاید سومین وزیر آموزش و پرورش کابینه اش مثل دوتایی قبلی نباشد.

منبع: تابناک
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • حمید

    سلام درودبرمحمد مهاجری خدانگهدارشماباشه.کلامسولین نظام خواب هستن ونمیدان چه خبرماهم ساکت که یک وقت بیدارنشوند.تشکرازشما

  • سید

    آقای صحرایی مدرسه ها بازشدن تازه می‌فرمایید 202هزاااااارمعلم کم داریم؟؟؟؟بعد گیر دادید به دولت قبل ازنوع نگهداری دانشگاه فرهنگیان شکایت میکنیخ؟؟؟ناداااان وزیر ما معلم بودیم ،معاون بودیم ،مدیر بودیم ومیدونیم مدرسه ای اکر یک معلم حتی نداشته باشد چه بی نظمی درمدرسه به وجود می‌آید.بعدمیگویی تا یک ماه دیگر کلاس هابدون معلم نمیماند دلت خوش کردی به ۲۵هزارنفری که هنوز تکلیفشان مشخص نیست.به قول رهبری ،شتردرخواب بیند پنبه دانه.

  • فرهنگی بازنشسته

    شاگردی نجفی قاتل برای شماوهمفکران شمااولی تراست.درزمان ارباب شماهم وضع آنقدرهاگل و بلبل نبود.نمونه اش رتبه بندی معلمان که آن ملعون آنرا اجرانکرد.

  • رضا

    اگر سازمان وصندوق صاحب داره احکام بازنشستگان ۱۴۰۰ رو بزنه حالا که مدیرش رو عوض کردید خدایی یه روده راست در شکم ندارید خوشا به دولت روحانی با وزیرش

  • ب

    به بازنشسته ها هم چیزی نمی دهند ۲۴ ساعت در هفته اندازه یک معلم شاغل کار کنند ۵ میلیون می دهند آن هم سال بعد و به صورت قطره چکانی ! به خاطر همین امسال خیلی از بازنشسته ها نیامدند. اما در بعضی مدارس با تعداد کم دانش آموز ۲ معاون و یک مدیر و یک مشاور وجود دارد و کلاس های درس بدون معلم است . خانمی که تازه فارغ ااتحصیل تربیت معلم هست پست معاون اجرایی گرفته و یک ساعت هم تدریس نکرده بعد در مدارس دیگر دانش آموز آن کلاس اول معلم ندارند!

  • خونسار چام

    درود بر جناب مهاجری روی سخنم با دولتی هست که هیاتش،خیال میکنند،کشورداری کشکه،پشمه،نه عالیجنابان اینطور نیست،با این فرمون ما را در قعر دره خواهی افکند، رشد و بالندگی کشور از همین داستان‌هایی آغاز میشود،که فرمونش دست راننده ای داده اید که عمرا گویا چهارچرخ ندیده

  • ناشناس

    ماسلامتی وزیر را از خدای مهربان طلب می‌کنیم.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر