بیمه بدنه چند درصد از خسارت را پرداخت می کند؟

بیمه بدنه در کنار بیمه شخص ثالث دو بیمه نامه ای هستند که بیشتر افراد برای وسایل نقلیه شان تهیه می کند. خرید بیمه ثالث که بیمه نامه اجباری است و همه وسایل نقلیه باید این بیمه نامه را خریداری نمایند. اما بیمه بدنه اجباری نیست ولی با توجه پوشش های این بیمه نامه و با توجه به افزایش ارزش خودرو و لوازم جانبی داشتن این بیمه نامه به همه دارندگان خودرو توصیه می شود.

بیمه بدنه چند درصد از خسارت را پرداخت می کند؟

بیمه بدنه چه پوشش هایی را پوشش می دهد؟

بیمه بدنه در دو دسته پوشش هایی را برای خودروی مورد بیمه ارائه می کند. پوشش های اصلی این بیمه نامه شامل مواردی از قبیل آتش سوزی، حادثه و انفجار وسرقت کل خودرو را تحت پوشش قرار می دهد.

علاوه بر پوشش های اصلی ، پوشش های یگر این بیمه نامه عبارتند از: شکست شیشه، پاشیده شدن رنگ و مواد شیمیایی، بلایای طبیعی، سرقت اجزا خودرو، کشیده شدن میخ و اجسام تیز روی بدنه و ... از جمله پوشش های اضافی در بیمه نامه های بدنه می باشد.

برای مطالعه بیشتر درباره بیمه بدنه می توانید به لینک زیر مراجعه کنید و اطلاعات دقیق را محاسبه کنید.

https://bimetime.com/car-body-insurance/

بیمه بدنه چند درصد از خسارت را جبران می کند؟

میزان جبران خسارت بیمه بدنه با توجه به پوشش های بیمه و با توجه به نوع خسارت اتفاق افتاده و البته تعداد بار دریافت خسارت متفاوت است. میزان فرانشیز در بیمه نامه های بدنه در تعداد بار های استفاده و نوع پوشش مورد خسارت در شرکت های مختلف بیمه متفاوت می باشد. از این رو نمی توان مبلغ دقیقی را برای جبران خسارت معرفی کرد.

چند بار می توانیم از بیمه بدنه استفاده کنیم؟

این که چند بار می توان از بیمه بدنه خسارت گرفت سوال بیشتر بیمه گذاران بیمه نامه های بدنه می باشد. بیمه بدنه معمولا یک‌ساله صادر می‌شوند. در طول مدت بیمه نامه هم بیمه گذار هیچ محدودیتی در تعداد دفعات استفاده از بیمه نامه بدنه را ندارد. اما در هر بار استفاده از بیمه بدنه مبلغی به‌عنوان فرانشیز و سهم بیمه‌شده از خسارت پرداختی توسط شرکت بیمه کسر می‌‌شود. از این رو با خیال راحت می توانید این بیمه نامه را برای هر خودرویی تهیه نمایید.

مراحل دریافت خسارت بیمه بدنه

اگر بیمه بدنه دارید و به خسارت خورده اید و می خواهید از بیمه بدنه تان استفاده نمایید باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • تماس با پلیس راهنمایی و رانندگی برای تعیین مقصر حادثه و دریافت کروکی
  • اعلام خسارت به شرکت بیمه مراجعه  ظرف مدت ۵ روز کاری
  • ارائه مدارک و تشکیل پرونده  در شرکت بیمه برای دریافت خسارت
  • انتقال ماشین به تعمیرگاه مجاز یا پارکینگ شرکت بیمه
  • بازدید ماشین توسط کارشناس شرکت بیمه برای ارزیابی میزان خسارت
  • بازسازی و تعمیر کامل ماشین
  • بازدید دوباره از ماشین توسط کارشناس بیمه برای کنترل سلامت آن و گرفتن الحاقی ثبات سرمایه بعد از تعمیر خودرو
  • بعد از همه این مراحل برای بیمه‌شده یا وکیل قانونی وی چک و یا حواله پرداخت خسارت صادر می‌شود.

استعلام و خرید بیمه بدنه از بیمه تایم

استعلام و خرید بیمه بدنه از همه شرکت های بیمه در بیمه تایم امکان پذیر می باشد. شما با وارد کردن اطلاعات خودروی خودتان می توانید مقایسه قیمت شرکت های بیمه را انجام دهید. ارزش خودرو و نوع پوشش های مورد درخواست این بیمه نامه دو فاکتور مهم در محاسبه قیمت بیمه بدنه می باشد. برای استعلام و خرید انواع بیمه نامه می توانید از سامانه بیمه تایم کمک بگیرید. امکان دریافت مشاوره تلفنی از طریق تماس با شماره  02188243828 امکان پذیر است.

 

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها