بازاریابی | کسب و کار | کمپین بازاریابی | رسانه اجتماعی

برند خود را یک شبه به شهرت برسانید / جای تبلیغات شما کجا امن تر است؟ +فیلم

تبلیغات نامحسوس راهی برای شرکت‌ها است تا محصولات خود را در فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و سایر رسانه‌ها به صورت مخفیانه نشان دهند.

برند خود را یک شبه به شهرت برسانید / جای تبلیغات شما کجا امن تر است؟ +فیلم

Product placement یا تبلیغات نامحسوس، یک تکنیک بازاریابی است که در آن یک محصول یا خدمات به شکلی از رسانه‌ها مانند نمایش‌های تلویزیونی، فیلم‌ها، ویدیوهای موسیقی، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی یا حتی تبلیغات محصولات دیگر به نمایش گذاشته می‌شود. متخصصان تبلیغات گاهی اوقات این را یک استراتژی بازاریابی تعبیه شده می‌نامند.

Product placement چطور کار می کند؟

تبلیغات نامحسوس راهی برای شرکت‌ها است تا محصولات خود را در فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و سایر رسانه‌ها به صورت مخفیانه نشان دهند. برخلاف تبلیغات معمولی، تبلیغ محصول در این روش ظریف‌تر است، بنابراین مردم ممکن است حتی متوجه نباشند که در حال تماشای یک تبلیغ هستند. در این روش ایده این است که توجه مردم را به خود جلب کند و احتمال خرید محصول را در آینده افزایش دهد.

تبلیغات نامحسوس در فیلم و تلویزیون

این شکل از تبلیغات، اطلاعات مشخصی از محصول را در فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی ارائه می‌دهد. شخصیت‌های برجسته فیلم ممکن است از محصول یا خدمات خاصی استفاده کنند، حتی اگر هرگز با نام خوانده نشود.

 بازی‌های ویدئویی

بازاریابان می‌توانند برای تبلیغ محصول مجازی در یک بازی ویدیویی هزینه کنند. با توجه به ماهیت داستانی بازی‌های مدرن و پیشرفت در فناوری ویرایش دیجیتال، این محصولات ممکن است به همان شکلی که ممکن است در یک فیلم ظاهر شوند، در بازی ها نیز به نمایش گذاشته شوند.

 رسانه‌های اجتماعی

برندها می‌توانند برای استفاده از محصولات خود در پست‌های خود به یک شخصیت رسانه اجتماعی پول بدهند. به عنوان مثال، در این پست‌های پولی، یک اینفلوئنسر سبک زندگی ممکن است ویدیویی را در یک هتل خاص فیلم‌برداری کند یا یک روال آرایشی را با استفاده از یک محصول خاص نشان دهد.

به صورت کلامی

شکل ظریف‌تر اینفلوئنسر مارکتینگ شامل پرداخت پول به یک چهره شناخته شده برای صحبت در مورد یک محصول یا خدمات در طول مصاحبه، یا حتی در زمان حضور در جمع است.

 خرده فروشی

شاید قدیمی‌ترین شکل تبلیغ  محصول - چیزی که قبل از فیلم، بازی‌های ویدیویی و رسانه‌های اجتماعی وجود دارد - زمانی  است که شرکت‌ها برای فضای اصلی در فروشگاه‌های خرده‌فروشی هزینه می‌کنند. در صنعت خواربارفروشی، برندهای بزرگ اغلب در مورد قراردادهای تبلیغ محصول مذاکره می‌کنند که طبق آن از بهترین فضای قفسه ها برای نمایش محصول استفاده می شود.

مزایای این نوع تبلیغات برای مشاغل

به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، می‌توانید از یک معامله با قیمت مناسب برای تبلیغ محصول بهره‌مند شوید. این می‌تواند محبوبیت برند شما را افزایش دهد و اگر در تجارت الکترونیک هستید، ترافیک را به فروشگاه آنلاین شما هدایت کند. ما می‌توانیم مزایای قرار دادن محصول پولی را به سه دسته عمده تقسیم کنیم.

  • افزایش دید و آگاهی برند

تبلیغ نامحسوس  محصول مانند این است که محصول خود را به صورت مخفیانه در فیلم ها، بازی‌های ویدیویی و پست‌های رسانه‌های اجتماعی قرار دهید تا افراد بیشتری متوجه آن شوند. هر چه بیشتر آن را ببینند، احتمال اینکه آن را به خاطر بسپارند و به خرید آن فکر کنند، بیشتر می‌شود.

  • آگاهی مثبت از برند را تقویت می‌کند

تبلیغ نامحسوس، محصول شما را به گونه‌ای نشان می‌دهد که فرد تماشاگر را آزار ندهد. برخلاف تبلیغات معمولی که می‌توانند مردم را آزار دهند، این نوع تبلیغ محصولات می‌تواند طبیعی‌تر و کمتر مزاحم به نظر برسد، زیرا فضای تبلیغات را اشغال نمی‌کنند - آنها فقط بخشی از نمایش یا فیلم هستند.

  • مقرون به صرفه بودن نسبت به تبلیغات سنتی

بسته به اینکه برنامه بازاریابی شما چقدر بزرگ است، پرداخت هزینه برای نمایش محصول شما در فیلم‌ها یا اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی ممکن است بهتر از تبلیغات معمولی باشد. می‌توانید با همکاری با اینفلوئنسرهای جدید یا شرکت‌های فیلم کوچک در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، زیرا ممکن است معاملات خوبی ارائه دهند. از آنجایی که محصول شما با بسیاری از مارک‌های دیگر نمایش داده نمی‌شود، ممکن است قیمت بهتری دریافت کنید.

نمونه هایی از تبلیغات به سبک Product Placement

تبلیغ جنرال موتورز در فیلم Transformers

تبلیغ converse در فیلم I , Robot

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها