جروزالم استراتژیک تریبیون؛

بزرگترین بازنده جنگ سوریه کیست

یک رسانه اسرائیلی در مطلبی می نویسد که پیروز سوریه در جنگ، چیزی جز یک شکست استراتژیک برای اسرائیل نیست و این کشور را به بزرگترین بازنده تبدیل کرده است.

بزرگترین بازنده جنگ سوریه کیست

گروه بین الملل تیتر کوتاه- جروزالم استراتژیک تریبیون: اسرائیل از 12 سال جنگ داخلی سوریه به عنوان بزرگترین بازنده خارج می شود. بقای رژیم اسد که متحد نزدیک با ایران است، چیزی جز شکست استراتژیک اسرائیل نیست.

پیروزی سوریه، ایران را به همسایه اسرائیل تبدیل کرد که نفوذ فزاینده ای در بازسازی نیروهای مسلح سوریه خواهد داشت. این اتفاق اجازه می دهد تا کریدورهای زمینی از طریق عراق و پروازهای مستقیم از ایران موشک های حزب الله لبنان به کیت های هدایت دقیق مجهز شوند. این به شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت سپاه پاسداران ایران اجازه می‌دهد تا کمپین‌های بزرگی را با هدف تامین نیاز گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری برپا کنند.

به طور خلاصه، تهدید برای اسرائیل در حال افزایش است و چالش های نظامی که ارتش اسرائیل با آن مواجه هستند پیچیده تر می شوند.

بشار-اسد

سوریه به ندرت بخشی از بحث سیاسی در اسرائیل است و در طول پنج انتخابات پارلمانی در چهار سال گذشته توجه زیادی به آن نشده است. نهادهای امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل بر این باورند که صدها حمله هوایی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه از سال 2016 تاکنون موفق به خنثی کردن طرح ایران برای ایجاد قابلیت‌های تهاجمی در خاک سوریه شده است. نخست‌وزیر سابق اسرائیل تا آنجا پیش رفت که به طور خصوصی ابراز امیدواری کرد که تهران نیروهای بیشتری را به سوریه اعزام کند، جایی که ارتش اسرائیل از برتری هوایی و اطلاعاتی برخوردار است و در نتیجه ارتش اسرائیل را قادر می سازد ضربه بیشتری به ایران بزند.

محاسبات تاکتیکی کوتاه مدت اسرائیل خطرات بلند مدت را نادیده می گیرد. ایران مصمم است خسارات قابل توجهی را بپذیرد تا به هدف اصلی خود ادامه دهد. استقرار موشک‌های دوربرد و میان‌برد در سوریه به همراه سامانه‌های دفاع هوایی بخشی از برنامه ایران در سوریه است. ایران تاکنون از اعزام تعداد زیاد نیرو به سوریه چشم پوشی کرده است و به جای آن ترجیح می دهد تیم هایی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برای فرماندهی شبه نظامیان شیعه و جذب نیرو اعزام کند. در آینده و به دنبال نوسازی نیروی هوایی، تهران ممکن است آماده باشد تا برنامه های خود علیه اسرائیل را توسعه دهد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها