شبکه سی‌ان‌ان؛

چرا مانع رای دادن جوانان می شوند

چرا مانع رای دادن جوانان می شوند

سیاستمداران در آمریکا سعی می کنند به خاطر تن ندادن به خواست جوانان و دانشجویان در این کشور، موانعی را مقابل پای آنها بگذارند تا نتوانند در انتخابات مشارکت جدی داشته باشند.

گزارش تیم بین الملل تیترکوتاه به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، سیاستمداران آمریکایی مدعی می شوند جوانان نسبت به حضور در پای صندوق های رای بی تفاوت شده اند. بررسی دقیق‌ قوانین رای‌گیری نشان می‌دهد در ایالت هایی که جمهوری خواهان در آن برتری دارند، با استفاده از روش هایی رای‌گیری جوانان را هدف قرار داده‌اند که مدت‌هاست برای سرکوب حضور سیاه‌پوستان کم‌درآمد استفاده می‌شود.

همانطور که در تگزاس اتفاق افتاد، یکی از موانعی که برخی ایالت ها در مقابل دانشجویان قرار می دهند جلوگیری از رای دادن آنها با استفاده از کارت های دانشگاهی برای شناسایی هویت انتخاباتی آنها است. ایالت «اوهایو» اخیرا استفاده از قبض های برق، فیش های بانکی و سایر اسناد مورد استفاده دانشجویان، برای اثبات محل اقامت آنها را ممنوع کرده است. موانع دیگری نیز وجود دارد که رای دادن برای دانشجویان را دشوارتر می کند، مانند محدود کردن تعداد محل های رای گیری در محوطه دانشگاه که بعضا می تواند حتی منجر به حذف کامل مراکز رای گیری از محوطه دانشگاه شود.

بنیاد «وت آمریکا» در این خصوص می نویسد انتخابات اخیر از جمله انتخابات دادگاه عالی ویسکانسین در سال 2023، انتخابات میان دوره ای ریاست جمهوری 2022 و انتخابات ریاست جمهوری 2020، ثابت می کند که رای دهندگان جوان اصلا نسبت به مشارکت در انتخابات بی تفاوت نیستند بلکه در بسیاری از موارد، آنها به از منابعی که برای آموزش و تشویق برای رای دادن محروم هستند.

کارشناسان معتقدند نهادهای ذیربط باید جوانان را از محل و چگونگی رای دادن آگاه کنند و پس از آن است که ما شاهد افزایش تعداد رای دهندگان جوان خواهیم بود. اما این برای بسیاری از سیاستمداران محافظه کار ترسناک به نظر می رسد زیرا آنها را ملزم می کند تا به موضوعات مورد علاقه جوانان مانند تغییرات آب و هوایی، محیط زیست و سلامت بپردازند. بنابراین این سیاستمداران ترجیح می دهند بجای اینکه خود را به دردسر بیاندازند اقدام به مانع تراشی برای حضور جوانان در پای صندوق های رای بکنند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها