واکنش‌ صهیونیست‌ها به مقاومت فلسطین؛

تنها معجزه می‌تواند مانع مرگ‌ ما شود

تنها معجزه می‌تواند مانع مرگ‌ ما شود

تهاجم ۵ روزه ارتش رژیم صهیونیستی به دو شهر رفح و غزه واکنش های زیادی را از طرف کارشناسان اسرائیلی و عرب به همراه داشت.

به گزارش گروه بین الملل تیتر کوتاه، شروع تهاجم چند روز پیش ارتش اسرائیل علیه مقاومت فلسطین بامداد سه شنبه 19 اردیبهشت به منظور ترور فرماندهان میدانی جهاد اسلامی آغاز شد و 2 شهر رفح و غزه بمباران شد. شبکه 12 اسرائیل بلافاصله گزارش کرد مقامات اسرائیل در حال گفت‌وگو و رایزنی با مصر برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها هستند. این درگیری که با پاسخ موشکی جهاد اسلامی همراه بود و بعد از 5 روز دیشب متوقف شد که البته توسط اسرائیلی ها نقض شد.

شبکه 7 اسرائیل اعلام کرده است که تصمیم مبنی بر حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بعد از گفت‌وگوی «الی کوهن» وزیر خارجه تل‌آویو با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود گرفته شده و برای این کار با هم به توافق رسیده اند.

از جمله شروط جنبش جهاد اسلامی برای آتش بس، تحویل پیکر شهید « خضر عدنان» اسیر  برجسته فلسطینی و از رهبران جهاد اسلامی بود که 12 اردیبهشت و بعد از ۸۶ روز اعتصاب غذا در زندانهای اسرائیل به شهادت رسید.

نظامیان صهیونیست در جریان آخرین حمله به منزل شیخ خضر عدنان، رفتار اهانت باری با این شهید در برابر فرزندانش داشتند. همسر او می گوید که شهید عدنان از لحظه نخست بازداشتش خطاب به نظامیان صهیونیست گفته که نه غذا می‌خورد و نه آبی می‌نوشد.

واکنش های اسرائیلی به جنگ:

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» اعلام کرد که عملیات فلسطینیان در کرانه باختری باعث شده که شهرک نشینان احساس امنیت خود را از دست بدهند، به طوری که آنها  به طور صریح  اعلام می‌کنند که تنها معجزه می‌تواند مانع مرگ آن‌ها شود.

«نیر کوهن» خبرنگار اسرائیلی می گوید که نیروی بازدارندگی اسرائیل  به دلیل افزایش عملیات  فلسطینیان  در کرانه باختری و نوار غزه و همچنین شلیک موشک‌ توسط گروه‌های مقاومت فلسطین  در حال نابودی است. اسرائیلی‌ها به این باور رسیده‌اند که فلسطینی‌ها می‌توانند هر کاری که می‌خواهند انجام دهند.

از طرف دیگر منابع عبری تاکید کردند کارایی سامانه گنبد آهنین به 25 درصد رسیده است، رژیم صهیونیستی برای اولین بار مجبور شد سامانه پدافندی موسوم به «فلاخن داوود» را که مخصوصا رهگیری موشکهای بالستیک است، فعال کند که نشان دهنده پیشرفت موشکی چشمگیر مقاومت فلسطین است.

عاموس هرئیل تحلیلگر امور نظامی رژیم صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی  این رژیم در روزنامه عبری هاآرتص اعلام کرد که اسرائیل از سال 2005 تاکنون 15 عملیات نظامی علیه نوار غزه انجام داده و دستاورد قابل ذکری از هیچ یک از این عملیات‌ها نداشته است. در عملیات فعلی نیز نمی‌توان به هیچ نتیجه مثبتی رسید.

واکنش تحلیل گران عرب:

عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم در یادداشت جدید خود نوشت، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر با بازگشت به سیاست ترور و کشتار در نوار غزه و تلاش برای فتنه‌انگیزی میان جنبش جهاد اسلامی و حماس سعی دارد خود را از بحران‌های داخلی نجات دهد. اما این روش هرگز نمی‌تواند او را به اهدافش برساند؛ بلکه نتیجه عکس خواهد داشت.

«سید حسن نصرالله» نیز در واکنش به این تهاجم گفت ما در تماس دائم با رهبران مقاومت در غزه هستیم و هرگز در ارائه هرگونه کمکی که لازم باشد، تردید به خود راه نخواهیم داد.

«ناصر اللحام» تحلیلگر عرب زبان در امور فلسطین و منطقه طی گفتگو با شبکه المیادین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا رژیم صهیونیستی در تقابل با غزه تا این حد شوکه به نظر می‌رسد اعلام کرد، اسرائیلی‌ها می‌دانند که دیگر سلاح تضمین‌کننده پیروزی آنها نیست. تاکتیک‌های مقاومت و همچنین تسلیحات پیشرفته و موشک‌هایی که عمق فلسطین اشغالی را هدف قرار داد، همگی نقطه عطف این درگیری‌ها مسحوب می‌شوند.

«قاسم عزالدین» دیگر تحلیلگر سیاسی عرب زبان نیز در سخنانی گفت، ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها فاقد یک استراتژی مناسب برای تقابل با گروه‌های مقاومت هستند و از سوی دیگر استراتژی مقاومت در غزه مبتنی بر نابودی رژیم اشغالگر می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها