نشریه «آرگومنتی»؛

وقتی نئونازی‌ها به خانه برگردند

یک نشریه روسی به نقل از یک کارشناس نظامی این کشور می نویسد راستگرایان افراطی که از کشورهای مختلف اروپا راهی اوکراین شده اند، پس از بازگشت تهدید جدی برای کشورشان به حساب خواهند آمد.

وقتی نئونازی‌ها به خانه برگردند

گزارش گروه بین الملل تیتر کوتاه به نقل از نشریه «آرگومنتی» روسیه: یک موسسه آمریکایی مطالعه ای در مورد تهدید بالقوه تروریسم نئونازی منتشر کرده که می تواند کشورهای اتحادیه اروپا را تحت تأثیر خود قرار دهد. در این مطالعه آمده است که نیروهای گروه های راست افراطی که برای حضور در جنگ اوکراین به این کشور سرازیر شده اند، دست خالی به کشورهایشان بر نخواهند گشت.

به گفته «میخائیل پولیکارپوف»، مورخ نظامی که تجربه حضور در جنگ بوسنی را دارد، خطر بازگشت نیروهای نئونازی به کشورهایشان مربوط به همراه داشتن سلاح توسط آنها نمی شود، بلکه خطر مهم مربوط به ایدئولوژی آنها و تجربه‌ای که در طول جنگ اوکراین به دست می‌آورند، می شود.

پولیکارپوف می گوید، افرادی که از جبهه جنگ برمی گردند با خود چیزهایی می آورند. واضح است که هیچ کس با خود یک زرادخانه یا 100 کیلوگرم مواد منفجره نمی آورد.

حتی خطر اصلی آن چاقو و سلاحی که ممکن است افراد در کوله پشتی خود به همراه بیاورند نیست، بلکه در تجربه و تمایل آنها برای اقدامات نژادپرستانه و عضویت در گروه های افراطی است. برای مثال افراط گراهای فرانسوی مدعی خواهند شد که از منافع کشورشان در اوکراین دفاع کرده اند بنابراین به خود این اجازه را می دهند که در مواردی تصمیم به کاری بگیرند و آن را عملیاتی کنند.

به گفته پولیکارپف، سرویس های اطلاعاتی کشورهای اروپایی مجبور خواهند بود نظارت دقیقی بر رفتار و تحرکات نیروهای برگشته از جنگ داشته باشند.

او در پایان می گوید که، این سوال مطرح است که آیا راستگرایان قادر خواهند بود تهدیدی برای اروپا ایجاد کنند؟ پاسخ این است که در سطح جهانی خیر ولی در داخل کشور می توانند باعث دردسر شوند. آنها می توانند علیه مسلمانان، روس ها یا کسانی که دوست ندارند حملات تروریستی انجام دهند. مقامات امنیتی در هر کشور باید به طور جداگانه این افراد را ردیابی کنند، به خصوص اگر آنها در گروه های شبه نظامی جنگیده باشند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها