پایگاه دیلی سیگنال؛

دوستان آمریکا در آغوش ایران و چین

دوستان آمریکا در آغوش ایران و چین

ایالات متحده به سرعت متحدان و دولت‌های شریک خود در منطقه را از دست می دهد در حالی که نیروهای ضد آمریکایی به دستاوردهای دائمی می‌رسند.

گزارش گروه بین المللی تیتر کوتاه از پایگاه دیلی سیگنال، چندی پیش شبکه دولتی «برق جنوبی چین» اعلام کرد نزدیک به 3 میلیارد دلار از دارایی های شبکه برق پرو را به دست آورده، که به چین این امکان را می دهد که حداقل 70 درصد از بازار توزیع برق این کشور را کنترل کند. بی ثباتی در پرو فضا را برای حضور نیروهای ضد آمریکایی مانند چین و ایران باز می‌کند که به دنبال حضور دائمی در نیمکره غربی هستند.

از طرفی دیگر بولیوی، کشوری محصور در خشکی است که چین از معادن آن لیتیوم استخراج می کند . روسیه و ایران نیز فعالانه در استخراج اورانیوم بولیوی مشارکت دارند.

ایالات متحده به سرعت متحدان و دولت‌های شریک خود در منطقه را از دست می دهد در حالی که نیروهای ضد آمریکایی به دستاوردهای دائمی می‌رسند. افرادی که اصرار دارند فعالیت اقتصادی چین در پرو، با استقبال خاصی روبرو نشد؛ فروش هفته گذشته بخش بزرگی از شبکه برق پرو از شرکت خصوصی ایتالیایی به چین ثابت کرد که اشتباه می‌کنند.

ایالات متحده باید شرایط را تغییر دهد، در این راستا کنگره می‌بایست کاخ سفید را برای انجام این کار تحت فشار قرار دهد. همچنین باید از آژانس حمایت از مصرف کننده پرو، بخواهد خرید انحصاری اخیر چین در انرژی برق رد کند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها