بهترین پلاک‌های صنعتی و تابلو نشانگر در ایران

با استفاده از پلاک مشخصات محصول و تابلوهای راهنما، به‌راحتی می‌توان اطلاعات مفیدی از عملکرد تجهیزات صنعتی به‌‌دست آورد و به‌آسانی با دستگاه کرد.

تابلو نشانگر و پلاک‌های صنعتی ازجمله مهم‌ترین تابلوهای راهنما هستند که اطلاعات خوبی از یک محل یا کاربرد یک دستگاه صنعتی می‌دهند. با استفاده از پلاک مشخصات محصول و تابلوهای راهنما، به‌راحتی می‌توان اطلاعات مفیدی از عملکرد تجهیزات صنعتی به‌‌دست آورد و به‌آسانی با دستگاه کرد. شایان ذکر است که هم پلاک صنعتی و هم تابلوهای نشانگر، از جنس‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که با توجه به کاربرد آن‌ها، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
در ادامه، با این تابلوها و کاربرد آن‌ها در صنایع مختلف بیشتر آشنا می‌شویم:

پلاک-صنعتی

تابلوهای نشانگر چه کاربردی دارند؟

همان‌طورکه از نام تابلو نشانگر یا راهنما مشخص است، از آن‌ها برای معرفی مکان‌های مختلف، چه در منزل و چه در سطح شهر استفاده می‌شود. درواقع وجود تابلوهای راهنما به افراد کمک می‌کند که محل موردنظر خود را به‌راحتی پیدا کنند. جالب است که بدانید این تابلوها از جنس‌های مختلفی همچون چوب، پلکسی، آلومینیوم، لایت باکس، کامپوزیت و… ساخته می‌شوند که با توجه به جنس و کاربرد مدنظر می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. ازجمله کاربردهای مرسوم این تابلوها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرویس بهداشتی منزل و مکان‌های عمومی؛

  • نشانگرهای ادارات، شرکت‌ها و سازمان‌ها؛

  • معرفی قسمت‌های مختلف ساختمان‌های تجاری و اماکن عمومی؛

  • ترمینال‌ها، نمایشگاه‌ها، فرودگاه‌ها؛

  • تابلوهای راهنمای بیمارستانی؛

  • تابلوهای راهنمایی رانندگی.

نشانگر-تابلو

انواع تابلو نشانگر

با در نظر گرفتن کاربردهای تابلو راهنما، به‌‌سادگی متوجه می‌شویم که آن‌ها نقش مهمی در معرفی قیمت‌های مختلف یک ساختمان یا یک اداره دارند. اگر این تابلوها در قسمت‌های مختلف شهر یا مراکز و ادارات نصب نشوند، شما مجبور خواهید شد که به‌طور مرتب به اطلاعات مراجعه کنید. به این ترتیب با نصب کردن تابلوهای نشانگر، بازدهی محل موردنظر بالاتر می‌رود و خدمت‌رسانی به ارباب رجوع به شکل بهتری صورت می‌گیرد. این تابلوها انواع مختلفی دارند که نمونه‌های آن را در جای‌جای شهر مشاهده کرده‌اید. در ادامه چندی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

تابلوهای نشانگر راهنمایی و رانندگی

یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین تابلوهای نشانگر، تابلوهای راهنمایی و رانندگی هستند که در قسمت‌های مختلف شهر و جاده‌های بین‌شهری نصب می‌شوند. این تابلوها را معمولاً از فلز و رنگ‌های نما می‌سازند تا در برابر شرایط مختلف آب‌و‌هوایی مقاوم بوده و در شب‌ها نیز کاربردی باشند.

تابلوهای هشداردهنده

تابلوهای هشدار‌دهنده نیز نوعی تابلو نشانگر هستند که به شکل مثلث هستند و از جنس فلز ساخته شده‌اند. از این تابلوها برای هشدار دربارۀ خطرات جاده‌ای استفاده می‌شود.

تابلوهای خروج اضطراری

تابلوهای خروج اضطراری یکی دیگر مهم‌ترین تابلوهای نشانگر هستند که در قسمت‌های مختلف یک ساختمان نصب می‌شوند. برای این‌که این تابلوها به‌خوبی دیده شوند و نوردهی عالی داشته باشند، آن‌ها را از پلکسی گلس یا لایت باکس می‌سازند.

تابلو نشانگر سرویس بهداشتی

قطعاً تابلوهای نشانگر سرویس بهداشتی را در مکان‌های عمومی دیده‌اید. حتی برخی از افراد نیز آن‌ها را در منزل خود نصب می‌کنند. این تابلوها به افراد کمک می‌کنند تا به‌راحتی بتوانند سرویس بهداشتی مدنظر خود را پیدا کنند.

تابلو راهنمای اداری

همان‌طورکه از اسم این تابلوها مشخص است، از آن‌ها برای راهنما در بخش‌های ورودی و خروجی اداره‌ها و شرکت‌ها استفاده می‌شود.

 

کاربردهای پلاک صنعتی

پلاک صنعتی که درواقع می‌توان آن‌ها را نوعی تابلو نشانگر نیز دانست، پلاک‌های فلزی‌ای هستند که به‌عنوان شناسنامه کار ( حاوی اطلاعات دستگاهی ) برای تجهیزات، ماشین‌آلات اعم از ماشین‌آلات سبک و سنگین و … به‌‌کار می‌روند. ازآن‌جایی‌که این پلاک‌ها در محیط صنعتی نصب می‌شوند، باید از مقاومت و طول عمر بالایی برخوردار باشند.

درواقع هدف از استفاده کردن این پلاک‌ها این است که نام، مشخصات، شناسۀ محصول و سایر اطلاعات لازم بر روی دستگاه درج شود تا اپراتورها بتوانند به شکل صحیحی از دستگاه و تجهیزات استفاده کنند. به همین دلیل است که امروزه شاهد استفاده از این پلاک‌ها در صنایع و حوزه‌های مختلف هستیم. ازجمله مهم‌ترین کاربردهای ساخت پلاک صنعتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پلاک مشخصات محصول؛

  • پلاک منزل؛

  • پلاک کوچه؛

  • پلاک خیابان؛

  • پلاک فلزی تبلیغاتی؛

  • ساخت مارک فلزی؛

  • پلاک تجهیزات کارخانه؛

  • پلاک آسانسور؛

  • پلاک لوازم پزشکی؛

  • پلاک تجهیزات کشاورزی؛

  • پلاک فلزی و تابلو نشانگر دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی.

پلاک-صنعتی2

انواع پلاک‌های صنعتی براساس جنس

ساخت پلاک صنعتی کاربردهای زیادی در صنایع و حوزه‌های مختلف دارد. به همین دلیل آن‌ها را با توجه به شرایط مختلف آب‌و‌هوایی، تماس با مواد شیمیایی، مقاومت و … تولید می‌کنند. شما نیز با توجه به کاربرد مدنظر خود و جنس این پلاک‌های فلزی، می‌توانید بهترین نوع را برای خود انتخاب کنید.

برای تولید پلاک‌های صنعتی که نمونه‌ای از تابلو نشانگر نیز محسوب می‌شوند، از فلزهای مختلفی استفاده می‌شود که هرکدام را مناسب کاربردی خاص می‌کند. در ادامه برخی از انواع آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

پلاک استیل

یکی از پرطرفدارترین پلاک‌های موجود در بازار، پلاک‌ استیل است که از جنس استنس استیل ساخته می‌شوند. از این نوع پلاک‌ها به‌عنوان سردر شرکت‌ها؛ تابلوهای راهنما؛ شماره واحد و موارد این‌چنینی استفاده می‌شود. ساخت و طراحی پلاک استیل به شیوه‌ای جالب انجام می‌شود؛ بدین صورت که ابتدا حکاکی روی آن انجام شده و سپس رنگ‌آمیزی می‌شود. ازهمین‌رو می‌توان هر نوع متنی را روی آن حک کرد.

پلاک آلومینیومی پشت چسب دار

پلاک‌های آلومینیومی نمونه‌ای دیگر از پلاک‌های فلزی هستند که به‌سبب رنگ روشن و زیبایی که دارند، بسیار مورد استقبال صنعتگران و تولیدکنندگان قرار گرفته‌اند. ساخت پلاک مشخصات محصول، پلاک فلزی تبلیغاتی، ساخت مارک فلزی و پلاک برجسته از نمونه‌های کاربرد پلاک آلومینیومی پشت چسب دار هستند که به‌راحتی می‌توان آن‌ها را بر روی اشیای مختلف نصب کرد.

پلاک پلکسی گلاس

پلاک پلکسی از نمونه‌های پرطرفدار پلاک تبلیغاتی است که در عین انعطاف‌پذیری، قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای نیز دارد. این پلاک‌ها از برش صفحات پلکسی گلاس، طراحی و تولید می‌شوند. از آن‌ها برای تولید پلاک شماره خودرو، نمای ساختمان و … استفاده می‌شود.

پلاک برنجی

نمونه‌ای دیگر از پلاک‌های فلزی پرطرفدار، پلاک‌های برنجی هستند که کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارند. ازآن‌جایی‌که این پلاک‌ها از آلیاژ برنج ساخته می‌شوند، رنگ زیبایی دارند و از انعطاف‌پذیری خوبی نیز برخوردارند. از این پلاک‌ها می‌توان برای راهنمای طبقات ساختمان‌ها و هتل‌ها، لوح‌های افتتاحیه، تقدیر و… استفاده کرد.

 

بهترین پلاک‌های صنعتی و تابلو نشانگر را از کجا بخریم؟

همان‌طورکه در قسمت‌های قبل‌تر نیز اشاره شد، پلاک‌های صنعتی و تابلو‌های راهنما مصارف زیادی دارند که کار کسب اطلاعات بیشتر از محصول و آن فضا را آسان می‌کنند. اهمیت استفاده از این تابلوها به قدری زیاد است که حتی اگر برای یک روز در دسترس نباشند، هرج‌ومرج زیادی ایجاد می‌شود. به همین دلیل لازم است که آن‌ها را بهترین کیفیت تهیه کرد.

سایت اینترنتی «نونگاه» یکی از بهترین فروشگاه‌های خرید پلاک‌ برجسته صنعتی و تابلو‌های نشانگر در ایران است که محصولات خود را با کیفیتی بی‌نظیر و قیمتی مناسب ارائه می‌کند. برای خرید از این سایت، فقط کافی است که محصول مدنظر خود را از میان ده‌ها محصول کاربردی و متفاوت پیدا کنید و فرایندهای خرید را به انجام برسانید. محصول درخواستی با بهترین کیفیت و در زمان کوتاهی به‌دست شما خواهد رسید. آیا تجربۀ خرید از این سایت اینترنتی را داشته‌اید؟

منبع :

http://no-negah.com

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها