چگونه بدون سرمایه ترید کنیم؟

پراپ تریدینگ را می‌توان نوعی سرمایه‌گذاری دانست که در آن شرکت‌ها و نهادهای مالی بزرگ، سرمایه خود را در اختیار تریدرها و معامله‌گران قرار می‌دهند تا آن‌ها بتوانند با سرمایه بیشتری در بازار فعالیت داشته باشند. این سبک سرمایه‌گذاری موضوع جدیدی در بازارهای مالی نیست، هر چند که اکنون به دلیل استقبال بیشتر از بازارهای مالی به شکل گسترده‌تری دیده می‌شود.

چگونه بدون سرمایه ترید کنیم؟

بازارهای مالی همیشه به دلیل نوسان بالا بهترین فرصت‌ها را برای کسب سود فراهم می‌کنند. توجه به این بازارها خصوصاً در سال‌های گذشته به دنبال رشد سنگین در ارزهای دیجیتال بیشتر هم شده است. با این وجود عده زیادی با تصور اینکه ترید به سرمایه زیادی نیاز دارد، از انجام آن خودداری می‌کنند. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی بدون سرمایه هم می‌شود از فرصت‌های شگفت‌انگیز در بازار مالی استفاده کرد. احتمالاً اکنون سؤال اصلی شما این است که ادعای ترید بدون سرمایه چقدر صحت دارد. به همین دلیل قصد داریم تا بیشتر در مورد نحوه ترید بدون سرمایه صحبت کنیم.

پراپ-تریدینگ

پراپ تریدینگ چیست؟

پراپ تریدینگ را می‌توان نوعی سرمایه‌گذاری دانست که در آن شرکت‌ها و نهادهای مالی بزرگ، سرمایه خود را در اختیار تریدرها و معامله‌گران قرار می‌دهند تا آن‌ها بتوانند با سرمایه بیشتری در بازار فعالیت داشته باشند. این سبک سرمایه‌گذاری موضوع جدیدی در بازارهای مالی نیست، هر چند که اکنون به دلیل استقبال بیشتر از بازارهای مالی به شکل گسترده‌تری دیده می‌شود. معمولاً بسیاری از تریدرهای بزرگ با مشکل عدم سرمایه کافی برای استفاده از سودهای بزرگ مواجه هستند. شرکت‌های بزرگ با تأمین نقدینگی این دسته از تریدرها، به آن‌ها فرصت کسب سودهای قابل توجه‌تر به نسبت گذشته را می‌دهند. اما این کار چه سودی برای شرکت‌های بزرگ دارد؟

این شرکت‌ها می‌توانند از دانش و تجربه فعالان بازار استفاده کرده و به سود مناسبی دست پیدا کنند. در حقیقت تریدر با استفاده از سرمایه‌ای که در اختیارش قرار گرفته است، به انجام معامله می‌پردازد و بخشی از سود کسب شده را با شرکت مربوطه تقسیم می‌کند. پس پراپ تریدینگ روشی دو سر سود برای تریدر و شرکت‌های تأمین‌کننده سرمایه است که می‌تواند برای هر دو طرف مزیت‌های قابل توجهی داشته باشد. البته چیزی که می‌تواند این روش را برای تریدر به صرفه کند، نحوه تقسیم سود است. معمولاً هر شرکتی قوانین خاص خود را در مورد تقسیم سود دارد و رویه مشخصی در آن‌ها دیده نمی‌شود.

اما چیزی که واضح می‌باشد این است که در حال حاضر نحوه تقسیم سود به مراتب بهتر از گذشته شده است. اکنون شرکت‌هایی در این زمینه فعالیت دارند که تا ۹۰ درصد از سود کسب شده را در اختیار تریدر قرار می‌دهند. پس همان طور که اشاره شد، استفاده از این سرمایه می‌تواند فرصت طلایی برای آن دسته از معامله‌گرانی باشد که دانش کافی برای تحلیل بازار دارند.

تریدینگ-شرکت

نحوه کار با پراپ تریدینگ

ساده‌لوحانه است اگر تصور کنیم که شرکت‌های فعال در زمینه پراپ تریدینگ سرمایه خود را بدون قوانین خاصی در اختیار فعالان بازار قرار می‌دهند. هدف این شرکت‌ها کسب سود از بازارهای مالی پرریسک اما پر از فرصت‌های بزرگ است. این هدف زمانی محقق می‌شود که سرمایه شرکت در اختیار بهترین تریدرهای بازار قرار بگیرد. برای استفاده از سرمایه شرکت‌های مربوط،‌ باید ابتدا نسبت به ثبت نام در آن‌ها اقدام کنید. معمولاً بیشتر شرکت‌ها کارمزدی برای ثبت نام و انجام مراحل بعدی دریافت می‌کنند که با تأیید تریدر، این هزینه برگشت داده می‌شود.

این طبیعی است که هر شرکت قوانین خاص خود را داشته باشد، پس نباید انتظار داشت که همه آن‌ها با یک روال ثابت اقدام کنند. برای استخدام و شناسایی بهترین تریدرها، از چالش و آزمون‌های مختلفی استفاده می‌شود. این چالش‌ها می‌توانند مهارت تریدر را در تحلیل بازار و انجام معاملات سودده محک بزنند. در صورتی که تریدر مهارت کافی برای گذراندن چالش‌های در نظر گرفته شده را داشته باشد، می‌تواند به سرمایه مورد نظر خود دست پیدا کند. این سرمایه می‌تواند از چند هزار دلار تا چند صد هزار دلار باشد که مانند موارد بررسی شده، تابع مقررات شرکت است.

اکنون می‌توانید بهتر درک کنید که چرا پراپ تریدینگ می‌تواند روشی سودده برای هر دو طرف باشد. شرکت فعال در این زمینه با استفاده مراحل گفته شده قادر خواهد بود از تخصص افراد حرفه‌ای بازار استفاده کرده و به سودهای بزرگ بازار دست پیدا کنند و تریدرهای باتجربه هم با استفاده از مهارت و سرمایه در اختیار گرفته، سودهای بیشتری برای خود ایجاد می‌کنند.

پراپ تریدینگ چه مزیت‌ها و معایبی دارد؟

بازار-تریدینگ

اغراق آمیز است اگر بخواهیم پراپ تریدینگ را روشی بدون عیب بدانیم. مانند تمام روش‌های دیگر در بازارهای مالی، این شیوه سرمایه‌گذاری مزایا و معایب مشخصی دارد. اما برتری این موارد به یکدیگر است که در نهایت مناسب بودن آن را تأیید و یا رد می‌کند.

یکی از مزیت‌های مهم استفاده از سرمایه بزرگ، چندین برابر شدن سود شماست. چند پیپ و یا چند درصد سود از یک سرمایه کوچک چند صد دلاری نمی‌تواند رقم چندان جذابی باشد، اما در مورد سرمایه چند صد هزار دلاری ماجرا متفاوت است. پراپ تریدینگ فرصت مناسبی برای تریدرهای با سرمایه کم اما ماهر فراهم می‌کند تا بتوانند به اهداف مورد نظر خود در بازار دست پیدا کنند. اما تنها مزیت شرکت‌های مربوطه برای تریدرها، سرمایه بزرگ نیست. این شرکت‌ها معمولاً ابزارهای کاربردی و پیشرفته‌تری در اختیار تریدرها می‌گذارند که این ابزار می‌تواند توانایی آن‌ها را در تحلیل بازار دو چندان کند.

برای مثال در برخی از شرکت‌ها، امکان تعامل تریدرها با یک‌دیگر را فراهم می‌کند تا آن‌ها بتوانند با استفاده از مهارت یکدیگر، تصمیمات بهتری بگیرند. همین ویژگی می‌تواند به نوعی امکان انجام تصمیمات اشتباه را کاهش بدهد. علاوه بر همه این‌ها، یکی از مزیت‌های مهم پراپ تریدینگ، انعطاف‌پذیری بالای آن می‌باشد. شما در این روش شغلی دارید که محدود به زمان نیست اما می‌تواند درآمد قابل توجهی داشته باشد. می‌توانید بسته به شرایط خود، در هر زمان و مکانی ترید کنید و به کسب درآمد بپردازید. پس شرایط بهتری برای استفاده از توانایی‌های خود دارید. همین عوامل کمک کرده است که این شیوه سرمایه‌گذاری که در ابتدا محدود به بازارهای خاصی بود، به سرعت گسترده بشود.

علی رغم همه مزیت‌ها، این شیوه سرمایه‌گذاری می‌تواند معایب خاص خود را هم داشته باشد. تقریباً هیچ تریدری را نمی‌توان پیدا کرد که معاملات تماماً سود داشته باشد. بازارهای مالی به اندازه‌ای پیچیده هستند که حتی بزرگانی مانند وارن بافت هم گاهی در پیش‌بینی آن دچار اشتباه می‌شوند. پس باید همیشه احتمال زیان در انجام معاملات را داد. شرکت‌های پراپ تریدینگ قوانین خاصی را برای انجام معاملات زیان‌ده دارند که در برخی از آن‌ها این قوانین می‌توانند چالش برانگیز بشوند. معمولاً در بیشتر شرکت‌ها تریدر مسئول جبران زیان نیست، چرا که وی طبق مراحل سختی انتخاب شده است. اما برخی از شرکت‌ها، تریدر را مسئول جبران زیان می‌دانند. 

این موضوع برای سرمایه‌های بزرگی که در اختیار تریدر قرار می‌گیرد می‌تواند بسیار دردسر ساز بشود. در این شرایط احتمال دارد که تریدر به دلیل فشار برای بهبود عملکرد نتواند تصمیم درستی در مواقع مبهم بازار بگیرد. پس تأیید شدن برای استفاده از سرمایه بیشتر، تنها اولین مشکل چالش بر انگیز است و در ادامه حفظ عملکرد مناسب در بازار هم می‌تواند چالش جدی دیگری باشد. در این شرایط گروهی ترجیح می‌دهند که به سراغ سرمایه‌گذاری با سرمایه خود بروند. اگر دارای سرمایه کافی برای کسب سود مناسب در بازارهای مالی هستید، باید بدانید که در کنار دانش کافی به ابزار مطمئن مانند صرافی معتبر نیاز دارید.

 در میان گزینه‌های موجود، صرافی بینگ ایکس می‌تواند گزینه مناسبی برای تریدرهای ایرانی باشد. اگر اطلاعات زیادی از این صرافی و خدمات آن ندارید، می‌توانید به سایت آکادمی شامی مراجعه کنید و جواب پرسش‌های خود را با استفاده از دوره کوتاه و رایگان آموزش صرافی بینگ ایکس بگیرید.

 

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها