کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۱۱

فراخوان دارویی این شرکت خبرساز شد / افزایش دستمزد کارگران نزدیک است

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهمترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

فراخوان دارویی این شرکت خبرساز شد / افزایش دستمزد کارگران نزدیک است

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۱۸ نوامبر ۲۰۲۳ (۲۷ آبان ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • ایده این بانک برای کاهش تورم

سوزان کالینز، که یکی از مقامات مهم بانک مرکزی ایالات متحده است، روز جمعه گفت که او همچنان معتقد است که این بانک می تواند افزایش قیمت کالاها و خدمات (تورم) را بدون آسیب رساندن به تعداد مشاغل موجود در کشوردنبال کند . وی پیشنهاد کرد که بانک باید مراقب باشد و در هنگام تصمیم گیری در مورد تغییر یا عدم تغییر نرخ بهره برای دستیابی به این هدف، رویکردی آهسته و پیوسته در پیش گیرد. کالینز معتقد است که این رویکرد صبورانه به افزایش تورم تا ۲ درصد بدون افزایش بیکاری کمک می کند.

  • فراخوان داروی سرطان از شرکت دارویی معروف

بایر ( شرکت دارویی و بیتکنولوژی آلمانی)  تصمیم گرفته است که دسته ای از داروی سرطان خود به نام Vitrakvi را در ایالات متحده فراخوانی کند. دلیل این فراخوان این است که در طول آزمایش مشخص شد که این دارو دارای میکروارگانیسم های مضر است. این فراخوان به صورت داوطلبانه توسط شرکت انجام می شود. این شرکت تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر بروز حوادث منفی یا مشکلات مربوط به این دارو دریافت نکرده است. ویتراکوی دارویی است که می تواند برای درمان سرطان های پیشرفته در افرادی که دارای جهش ژنتیکی خاص هستند، استفاده شود.

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • مدیر عامل OpenAI برکنار شد

OpenAI، یک شرکت در زمینه هوش مصنوعی، اخیرا سام آلتمن را از سمت مدیرعاملی خود برکنار کرد، زیرا او با هیئت مدیره شرکت به ویژه با ایلیا سوتسکور، یکی از بنیانگذاران و دانشمند ارشد شرکت، اختلاف نظر داشت. به گفته یک منبع ناشناس، در طول منظره ها، در مورد چگونگی اطمینان از ایمن بودن فناوری هوش مصنوعی، سرعت توسعه آن و میزان تمرکز، روی کسب سود اختلاف نظر وجود داشت. آلتمن تلاش کرد تا پول زیادی از صندوق های سرمایه گذاری مستقل خاورمیانه جمع آوری کند و همچنین المیدوار بود که از سافت بانک کمک مالی دریافت کند. این احتمال وجود دارد که جاه طلبی آلتمن برای راه اندازی این شرکت جدید در برکناری او نقش داشته باشد.

  • توافقنامه جدید چین برای مقابله با کمبود مس

 Antofagasta Plc ، یک شرکت معدنی در شیلی و Jinchuan یک شرکت ذوب در چین برای تامین کنستانتره مس، در سال ۲۰۲۴ توافقنامه ای امضا کرده اند. هزینه های پردازش این قرارداد ۹ درصد ارزانتر از هزینه های سال جاری خواهد بود. این توافق به داین دلیل انجام شد که مس کمتری برای استخراج وجود دارد، اما ظرفیت پالایش در حال افزایش است. هرسال شرکت های بزرگ در صنعت مس برای تعیین قیمت بسیاری از محموله های مس مذارکره  می کنند. نتیجه این مذاکره استانداردی را برای بقیه صنایع تعیین می کند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The all Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت.

 

  • افزایش دستمزد کارگران خودروسازی در راه است

اتحادیه کارگران اتومبیل ایالات متحده با یک قرارداد جدی با شرکت خودروسازی فورد موافقت کرده است که منجر به افزایش دستمزد کارگران خواهد شد. این معامله مشابه قراردادهایی است که با سایر شرکت های خودروسازی مانند جنرال موتورز و استلانتیس انجام شده است. شرکت های خودروسازی باید هزینه های بیشتری بپردازند و با تغییرات در این صنعت سازگار شوند، زیرا استفاده از خودروهای بنزینی رو به افول است. کارگران فورد، جنرال موتورز و استلانتیس به توافقات مربوط به استخدام خود رای دادند و اکثریت کارگران هر سه شرکت این قراردادها را تایید کردند.

  • کار سامسونگ به دادگاه کشید

در جریان دادگاهی شدن جی وای لی که یکی از افراد بلندپایه سامسونگ است، او در دفاع از خود بیان کرده است که مرتکب هیچ اشتباهی نشده است و از دادگاه می‌خواهد تا به رهبری سامسونگ که بزرگترین شرکت کره جنوبی است، ادامه دهد. با این حال، دادستان ها خواستار محکومیت وی به مدت پنج سال به دلیل اتهامات مربوط به ادغام دو شرکت سامسونگ در سال ۲۰۱۵ هستند. روز جمعه دادگاهی در کره جنوبی برگزار شد و دادستان متهم، جی وای لی را، ۵۰۰ میلیون وون (تقریباً ۳۸۵۶۰۰ دلار) جریمه کرد. دادگاه در ۲۶ ژانویه تصمیم نهایی خود را اعلام خواهد کرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر