در گفت وگوی تیترکوتاه با معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت مطرح شد:

دستاورد بزرگ نمایشگاه تحول صنعت خودرو / منتظر تاکسی های برقی باشید

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت گفت: در برنامه هفتم توسعه افق‌هایی برای ایجاد زیرساخت لازم جهت استفاده از خودروهای برقی پیش‌بینی شده است و باید تلاش کنیم که اهداف برنامه ریزی شده محقق شود.

دستاورد بزرگ نمایشگاه تحول صنعت خودرو / منتظر تاکسی های برقی باشید

دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو صبح امروز ۲۳ آبان ماه با حضور وزیر صمت و معاونان این وزراتخانه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.  این نمایشگاه پر طرفدار از لحظه افتتاح مورد استقبال عموم و بازدید کنندگان قرار گرفته است.

در حاشیه این نمایشگاه به سراغ منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت رفته و نظر او را درباره این نمایشگاه جویا شدیم. او به خبرنگار تیترکوتاه گفت: شرکت‌های حاضر در نمایشگاه به سه گروه تقسیم می‌شوند؛ گروه اول صرفاً بر حوزه خودروهای برقی تمرکز داشتند و باتوجه‌به مذاکرات انجام شده با شهرداری‌ برای برقی‌سازی تاکسی ها مدل‌های مختلفی ارائه داده اند. بخشی هم تولیدات را بر استفاده‌های عموم متمرکز کرده اند و به نظر می‌رسد با گذر زمان درخواست برای خرید یا استفاده از خودروهای برقی حتی هیبریدی بیشتر خواهد شد. گروه بعدی نیز شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که بر تولید و گسترش اجزای خودروهای برقی تمرکز دارند و در نهایت در فاز داخلی‌سازی نقش این گروه پررنگ می‌شود.

 وی افزود: گروه سوم هم شامل خودروهای مبتنی بر سوخت فسیلی (بنزین یا گازوئیل) هستند که در نمایشگاه حضور دارند و مدل‌های جدید را در معرض نمایش قرار داده اند. در مجموع وزن عمده نمایشگاه مربوط به آشنایی بافرهنگ خودروهای برقی، برقی‌سازی، در نهایت مدل‌های جدید هست و باید دید در آینده خودروهای اولیه برقی ساخت داخل‌ چه زمانی وارد بازار می‌شوند.

 منطقی در پایان با اشاره به زیرساخت‌های موجود برای استفاده از خودروهای برقی اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه افق‌هایی برای ایجاد زیرساخت لازم جهت استفاده از خودروهای برقی پیش‌بینی شده است و باید تلاش کنیم که اهداف برنامه هفتم محقق شود. برنامه هفتم توسعه پنج‌ساله خواهد بود و از ابتدای سال آینده شروع می‌شود، در این برنامه تمام موارد اشاره شده است که چند درصد از خودروها باید برقی‌سازی و وضعیت زیرساخت‌ها نیز بررسی و لحاظ می شود. بی شک اگر برنامه هفتم تدوین شود، وزارتخانه و تمام خودروسازی‌ها باید در چارچوب آن حرکت کنند. از طرفی برنامه‌ریزی‌ها باید طوری باشد که اهداف آن به‌سرعت محقق شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر