کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۰۶

از حمله سایبری به این بانک تا قرارداد میلیارد دلاری بازیگران

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

از حمله سایبری به این بانک تا قرارداد میلیارد دلاری بازیگران

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۳ ( ۲۰ آبان ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • ادامه رقابت امریکا و چین بر سر فناوری

ایالات متحده محدودیت هایی را برای چین اعمال کرده است که تجارت آنها را با شرکت هایی مانند Nvidia ( شرکت فناوری امریکایی) دشوار می‌کند. این شرایط ممکن است در آینده باعث رقابت بیشتر این دو کشور شود. خبرنامه‌ای به نام SemiAnalysis گزارش داده است که شرکت Nvidia، یک شرکت تولیدکننده تراشه‌های کامپیوتری، در حال برنامه‌ریزی در جهت عرضه تراشه‌های جدید برای هوش مصنوعی (AI) در چین است.

  • قرارداد میلیارد دلاری بازیگران هالیوود

اتحادیه بازیگران به نام SAG-AFTRA و استودیوهای هالیوود بر سر قرارداد جدیدی به توافق رسیده‌اند. به عنوان بخشی از این قرارداد، سرویس‌های پخش (مانند Netflix یا Amazon Prime Video) باید سالانه ۴۰ میلیون دلار اضافی بپردازند. این قرارداد جدید به تایید هیات مدیره اتحادیه رسیده است. گروهی از بازیگران و مجریان که بخشی از اتحادیه SAG-AFTRA هستند بر سر قراردادی به مدت سه سال توافق کردند. ارزش این قرارداد بیش از یک میلیارد دلار است و ۸۶ درصد از اعضای هیات مدیره ملی اتحادیه گفته‌اند که از آن حمایت می‌کنند.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • آینده مبهم ایالات متحده تا انتخابات ریاست جمهوری

یکی از کارشناسان شرکت Moody ( شرکت خدمات مالی امریکایی) اعلام کرد که به دلیل اختلاف نظرات رهبران سیاسی در ایالات متحده، ممکن است توافق بر سر بودجه قبل از انتخابات ریاست جمهوری بعدی در سال ۲۰۲۴ دشوار باشد. این آژانس مالی، بیشتر نگران توانایی ایالات متحده برای بازپرداخت بدهی‌های خود شده است. آنها اخیرا ارزیابی خود از چشم‌انداز مالی کشور را از "پایدار" به "منفی" تغییر دادند. این تصمیم مبتنی بر دو عامل اصلی بود: هزینه‌های بیش از حد دولت و داشتن کسری بودجه بیشتر از حد انتظار، و افزایش مشکل ایالات متحده در بازپرداخت بدهی‌های خود در آینده.

  • سرمایه‌گذاری جدید گوگل برای استفاده از هوش مصنوعی

گوگل در نظر دارد پول زیادی را در استارت آپی به نام Character.AI سرمایه‌گذاری کند که چت ربات هایی را با استفاده از هوش مصنوعی می‌سازد. این استارتاپ برای آموزش چت بات‌های خود و همگام شدن با افزایش تعداد کاربران به پول بیشتری نیاز دارد. Character.AI درحال‌حاضر با استفاده از سرویس‌های ابری و پردازنده‌های رایانه‌ای ویژه برای آموزش مدل‌ها (یعنی آموزش انجام کارها به رایانه‌ها) با Google کار می‌کند. این سرمایه‌گذاری مشارکت آنها را قوی تر خواهد کرد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

  • مشکلات معامله گران در پی حمله سایبری به این بانک

اخیراً یک حمله سایبری به بانک صنعتی و تجاری چین صورت گرفت که باعث ایجاد مشکلاتی برای معامله گران در بازار ۲۶ تریلیون دلاری خزانه داری شد. این معامله گران بیش از یک روز پس از حمله سایبری برای تسویه معاملات با مشکل مواجه شدند. به عبارت ساده تر، این حمله روند عادی معامله گران را برای تکمیل تراکنش‌ها مختل کرده است که باعث تاخیر و عوارض می‌شود. سیستم رایانه‌ای که خرید و فروش اوراق قرضه خزانه داری امریکا را انجام می‌دهد، مشکل دارد. فدرال رزرو درحال‌حاضر در حال کار بر روی رفع مشکل جدیدی است که سیستمش را تحت تاثیر قرار داده است.

  • احتمال افزایش تقاضا برای محصولات فناوری کره جنوبی

سرمایه‌گذاران در کره جنوبی امیدوارند که سود شرکت‌ها افزایش یابد و فروش تراشه‌های کامپیوتری نیز در سطح جهانی بیشتر شود. آنها بر این باورند که این عوامل منجر به رشد بازار سهام خواهد شد و به جای نگرانی در مورد ممنوعیت موقت فروش کوتاه مدت که در اوایل ماه جاری اتفاق افتاد، به ظرفیت رشد آینده نگاه می‌کنند. شرکت‌های کره‌ای اکنون نسبت به اوایل امسال کالاهای بیشتری را به سایر کشورها می‌فروشند. این فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران برای خرید سهام ایجاد کرده است، به ویژه در بخش فناوری که انتظار می‌رود شرکت‌های سازنده تراشه‌های کامپیوتری از نظر مالی عملکرد خوبی داشته باشند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تقاضا برای این نوع محصولات فناوری در سال آینده بسیار افزایش خواهد یافت.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر