اختصاصی تیترکوتاه؛

وزیر صمت: لازمه رونق تولید، توسعه بازار است

وزیر صمت گفت: بی‌انظباطی نیاز به کنترل دارد، پایش انظباطی منجر به سرکوب قیمت می‌شود که این کار منجر به تورم خواهد شد.

وزیر صمت: لازمه رونق تولید، توسعه بازار است

عباس علی آبادی، وزیر صمت در مراسم یکپارچه‌سازی واحد‌های بازرسی و نظارت اتاق‌های اصناف کشور که امروز ۱۰ آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، گفت: طبق یکی از بندهای قانون واحد‌های بازرسی و نظارت باید ایجاد شود تا کنترل اصناف افزایش یابد. البته این موضوع نیاز به اصلاح دارد تا شأن کاسب حفظ شود.

وزیر صمت ادامه داد: برخی در این بین به دنبال خراب کردن وجه کاسب هستند و باید خود این افراد مراقب باشند. یکی از اصلی ترین اهداف ما بر خلاف افرادی که در تلاش هستند تا جامعه ملتهب شود ایجاد آرامش است. از همین رو همه ساله نامگذاری سال به نوعی است که تولید در آن باشد. بی‌انظباطی نیاز به کنترل دارد؛ پایش انظباطی منجر به سرکوب قیمت می‌شود و در نهایت این کار منجر به تورم خواهد شد.

وی افزود: بیش از ۳ میلیون واحد صنفی، ۴۰۰ اتاق شهرستان و ۸ هزار واحد صنفی در کشور فعال هستند. در واقع می توان گفت اصناف بخش بزرگی از مردم را پوشش می‌دهد.

علی آبادی بیان کرد: اصناف علاوه بر ایجاد شغل نقش مهمی در اقتصاد و تولید دارند. برای رونق تولید باید بازار را توسعه داد. امروزه ۱۷ درصد تولید ناخالص داخلی از اصناف نشأت گرفته است. همواره بر واگذاری حوزه اصناف به فعالان این بخش تاکید شده است چراکه برای حفظ ثبات در فضای اقتصادی کشور کسبه نقش پررنگی دارند.

وی ادامه داد: به طور موازی سکوی خودکاری در حال ایجاد است که اطلاعات را کسب و در صورت لزوم در محل مورد نظر اقدام لازم را انجام دهند.

علی آبادی در پایان گفت: تمام مواردی که عنوان شده پیگیری می‌شود. باید گفت افرادی که در حال بازرسی هستند از بدنه نظام هستند؛ بنابراین نباید هیچ تخطی نسبت به آنها صورت بگیرد. امید است که مشکلات اصناف مرتفع شود تا آرامش و ابرو هم برای مردم ایجاد شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر