با حضور وزیر صمت؛

رویداد تجهیز واحد‌های بازرسی اتاق اصناف برگزار شد

رویداد تجهیز و یکپارچه سازی واحد‌های بازرسی و نظارت اتاق اصناف کشور برگزار شد.

رویداد تجهیز واحد‌های بازرسی اتاق اصناف برگزار شد

در این رویداد علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، مجتبی صفائی، رئیس اتاق اصناف ایران و حسین کاظمی، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا حضور داشتند.

مجتبی صفائی، رئیس اتاق اصناف ایران در این رویداد اظهار داشت: موضوع خودروهایی که باید به سامانه بازرسی ملحق شود، از نکات چالشی اتاق اصناف است. ۹۰ خودرو در مالکیت اتاق است و ۱۳۰ خودرو نیز استیجاری است که با این خودروها نیازها مرتفع می‌شود. این خودروها مجهز به ردیاب خواهد شد. گفتنی است تعداد بازرسان و فعالیت آنها به صورت کامل در سامانه یکپارچه رصد می‌شود. کاغذ از روند بازرسی حذف خواهد شد و در صورت بروز شکایت بازرس به صورت آنلاین مشاهده و فرایند کمتر از یک یا دو ساعت خواهد رسید. با این اقدام رسیدگی به شکایت از ۲ الی ۳ روز به حداقل خواهد رسید.

وی ادامه داد: برای بیش از ۷۵ هزار پرونده مبلغی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است. این در صوتی است که تا به امروز ریالی از وزارتخانه دریافت نشده است، بنابراین با بانک ملی مذاکراتی صورت گرفت تا برای پرداخت مبالغ خودروها یاری کند.

صفائی خاطرنشان کرد: متاسفانه تا به امروز شماره ثابتی برای بازرسی و نظارت اختصاص داده نشده است. بنابراین اولین درخواست ما اختصاص یک شماره واحد به این موضوع است. همچنین بازرسان نیاز به ۷۵۰ تبلت دارند که باید رسیدگی شود. امنیت جانی بازرسان نیز باید تامین شود. در این خصوص نامه ای به دادستان نوشته شده و باید این افراد به عنوان ضابط قضایی معرفی شوند.

وی در پایان گفت: امروز وزارت صمت پنجمین ارگان شفاف کشور است که عمده آن را مدیون همین اتاق اصناف است و در صورتی که وظایف درست انجام شود نیازی نیست از خارج فشار وجود داشته باشد. اظهارنظر درباره دستفروشان و امثال آن مداخله در حوزه اختیارات اتاق اصناف است. برای بازتعریف ظوابط باید ۱ ماه زمان صرف کرد که چندان مطلوب اصناف نیست.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها