کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۶۱

قیمت بنزین در کمال ناباوری ریخت / دلار بی بخار تر از همیشه

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

قیمت  بنزین در کمال ناباوری  ریخت / دلار بی بخار تر از همیشه

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۳ ( ۲۷ شهریور ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • کاهش قیمت بنزین در فرانسه با هدف مهار تورم

دولت فرانسه قصد دارد به پمپ بنزین‌ها اجازه دهد تا سوخت را با ضرر بفروشند زیرا در حال تلاش است تا بدون اینکه به مبالغ هنگفتی که قبلا از پول عمومی خرج شده اضافه کند، بتواند راهی برای مهار تورم پیدا کند. الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این اقدام برای یک دوره محدود چند ماهه اجرا خواهد شد. چنین حرکتی باعث ایجاد رقابت بین توزیع‌کنندگان می‌شود که می‌توانند قیمت بنزین را کاهش دهند.

 

  • روند کاهشی قیمت مسکن در بریتانیا

داده‌های جدید نشان می‌دهند که قیمت مسکن در بریتانیا به دلیل نرخ بهره بالا و تعطیلات تابستانی در ماه آگوست کاهشی بوده است. طبق گزارش ها، میانگین قیمت درخواستی مسکن برای فروشندگان در طول ماه حدود ۰.۴ درصد افزایش داشت و به ۳۶۶۲۸۱ پوند رسید. با این حال این میزان از افزایش، کمتر از مقدار پیش‌بینی شده در این زمان از سال است.

Financial Times 18 September

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • ثابت ماندن دلار امریکا در معاملات آسیایی امروز

دلار امریکا در معاملات آسیایی روز دوشنبه با وجود برخی حرکت‌های پوند انگلیس و ین ژاپن، نسبتا ثابت بود. این موضوع را می‌توان به تعطیلات ژاپن و جلسات بانک مرکزی نسبت داد که باعث ایجاد ابهام در بازار شده است. جلسه سیاست‌گذاری بانک مرکزی ژاپن در روز جمعه، مهم‌ترین رویداد هفته در آسیا است.

 

  • افزایش قیمت جهانی نفت خام

با کاهش عرضه اوپک پلاس که تاثیرش بر بازار کاملا مشهود بود، صنعت نفت به رشد خود ادامه داد. شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان، قرار است در کنفرانسی در مورد سیاست نفت خام و موضع آنها در دستیابی به انتشار صفرخالص صحبت کند. قیمت جهانی نفت خام برنت به طور قابل توجهی افزایش یافت و از ۹۴ دلار در هر بشکه گذشت.

The New York Times 18 September

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی نسخه امروز خود به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

  • بار بازپرداخت وام‌های دانشجویی بر دوش زنان

امریکایی‌ها مجموعا بیش از ۱.۷ تریلیون دلار بدهی وام دانشجویی فدرال دارند که زنان دو سوم کل مبلغ را در اختیار دارند. زنان دارای مدرک لیسانس به ازای هر ۱ دلاری که مردان به‌دست می‌آورند، تنها ۷۰ سنت دریافت می‌کنند که پرداخت وام‌های دانشجویی را برای آنها دشوارتر می‌کند.

 

  • برنامه چین برای سرمایه‌گذاری در ترکیه

شرکت علی بابا، غول تجارت الکترونیک چینی به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفته است که قصد دارد ۲ میلیارد دلار در ترکیه سرمایه‌گذاری کند. در این بین، اردوغان برای شرکت در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به امریکا سفر کرده است.

The Wall Street Journal 18 September

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر