افزایش بی‌سابقه مشاغل خانگی

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار گفت: در ۲سالی که گذشت بیش از ۳۹۰هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شد و به اشتغال بیش از ۱۶۰هزار نفر انجامید که در هر ۲ زمینه رشد بی‌سابقه‌ای ثبت شد.

افزایش بی‌سابقه مشاغل خانگی

ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و بهبود وضعیت معیشتی مردم جامعه سال‌هاست که مد نظر مسئولان قرار دارد. مشاغل خانگی به‌دلیل برخورداری از مطلوبیت‌های فراوان و بازدهی بالا، ظرفیت بسیاری برای جامه عمل پوشاندن به برنامه‌های اشتغالزایی در کشور دارند.

نقش مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی به‌عنوان یک فعالیت کارآفرینانه امری اثبات‌شده است و در کشورهای توسعه‌یافته چند دهه از اجرای سیاست‌های حمایتی از مشاغل خانگی می‌گذرد و درصد زیادی از مشاغل در کشورهای پیشرفته به مشاغل کوچک و خانگی وابسته هستند.

پرداخت ۱۰۰هزار میلیارد تومان تسهیلات

آزیتا همتیان، رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار درباره اقدامات زیربنایی در بخش ساماندهی حمایت از حوزه اشتغال وزارت تعاون، تاکید کرد: به‌منظور بهبود وضعیت اشتغال در ۲سال گذشته ۱۰۰هزار میلیارد تومان تسهیلات در حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات پرداخت شد، افزایش ۱۰درصدی اشتغال فارغ‌التحصیلان را داشتیم و متناسب با بیانات و منویات رهبر همه این پیشرفت‌ها در نتیجه سیاست‌گذاری دقیق و قطعی دولت درباره حل مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغالی است که منجر به رونق تولید شود.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون افزود: دولت سیزدهم در عمل نشان داد با این هدف‌گذاری می‌توانیم به تغییر رویکردها در بحث اشتغال برسیم و رشدی که در ۲سال داشتیم برگرفته از تغییر نگاهی است که در ادوار گذشته وجود نداشت.

دریافت ۴همت تسهیلات اعتباری از بانک مرکزی

وی درباره ارتقا و توسعه کسب‌وکارهای خانگی تصریح‌کرد: یکی از ارکان سیاست‌گذاری اشتغال کشور، پایدارسازی و توسعه مشاغل خانگی است. نخستین اقدامی که در وزارت تعاون دولت سیزدهم رخ داد، حذف نگاه فرودستانه و حمایت از فعالان این حوزه با رشد ۴۰درصدی اعتبارات تخصیصی از بانک مرکزی بوده است.

همتیان گفت: در سال ۱۴۰۱سه هزار میلیارد تومان و امسال چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردیم که این مهم منجر به شکوفایی و جهش در مشاغل خانگی شد. نگاه مدیران بانک مرکزی نیز تغییر کرد و در دیدگاه جدید، یکی از طرح‌های مثبت اشتغال‌زایی کشور می‌تواند مشاغل خانگی باشد.

وی بیان کرد: در ۲سالی که گذشت بیش از ۳۹۰هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شد و به اشتغال بیش از ۱۶۰هزار نفر انجامید که در هر ۲ زمینه رشد بی‌سابقه‌ای ثبت شد.

 

 

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر