پیش بینی حساس از آینده بازار طلا

تحلیگران معتقدند که بازار طلا اکنون به نقطه‌ای رسیده که دیگر نمی‌تواند شاهد افزایش ارزش باشد؛ اتفاقی که باعث می‌شود شرایط برای یک بازار آرام و کم ‌جنب‌وجوش در هفته آینده فراهم شود.

پیش بینی حساس از آینده بازار طلا

به نوشته سایت «کیتکو»، قیمت طلا طی یک هفته گذشته در مقایسه با کاهش ارزش این فلز در ماه آگوست، با یک بازیابی خوب همراه شد، اما برخی تحلیل‌گران می‌گویند این افزایش ارزش به قدری نبوده که باعث شود طلا روندی صعودی به خود بگیرد. همچنین با توجه به فرا رسیدن روز کارگر در آمریکا و تعطیلی طولانی‌مدت بازارهای آمریکای شمالی در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه (۱۱ تا ۱۳ شهریور)، کارشناسان می‌‌گویند که احتمال تغییر این وضعیت در کوتاه‌مدت، پایین است.

طی هفته گذشته، قیمت‌های آتی طلا تا ماه دسامبر به بالاترین قیمت خود طی سه هفته گذشته رسید و در روز جمعه (۱۰ شهریور) و در زمان کوتاهی به قیمت ۱۹۸۰ دلار و ۲۰ سِنت در هر اونس افزایش پیدا کرد.

همچنین با وجود اینکه اشتغال‌زایی در آمریکا فراتر از انتظار اقتصاددان‌ها بوده، افزایش دستمزدها ضعیف‌تر از حد انتظار ارزیابی شده و نرخ بیکاری به شدت افزایش یافته است.

پس از آنکه گزارش مربوط به اشتغال آمریکا نشان داد که ۱۸۷ هزار شغل در ماه آگوست ایجاد شده است، قیمت طلا افزایش یافت؛ در حالی که پیش‌بینی اکثریت این بود که حدود ۱۷۰ هزار شغل جدید در ماه آگوست ایجاد می‌شود. به طور همزمان، اطلاعات اصلاحی مربوط به میزان اشتغال در ماه‌های ژوئن و جولای منتشر شد که نسبت به آمار اولیه به شدت کاهش یافته بود. همچنین نرخ بیکاری در آمریکا از ۳.۵ درصد به ۳.۸ درصد افزایش یافت؛ درحالیکه که اقتصاددادن‌ها در انتظار ثابت ماندن نرخ بیکاری بودند.

کارشناسان معتقدند در وضعیت کنونی بازار جهانی، بهترین شیوه برای داشتن یک معامله سودبخش، سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه است و باید برخلاف خرس‌های اقتصادی، براساس یک اقتصاد قوی سرمایه‌گذاری کرد. این استراتژی احتمالا باعث خواهد شد سود اوراق قرضه و ارزش دلار، بالا بماند؛ اتفاقی که افزایش قیمت طلا را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

با در نظر گرفتن جایگاه و ارزش کنونی دلار، ارزش طلا به اندازه‌ای که باید کاهش نیافته است؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که هنوز هم در بازار تقاضا وجود دارد. تحلیل‌گران معتقدند پیش از آنکه بانک مرکزی آمریکا اقدام به کاهش نرخ بهره کند، باید نشانه‌های محکمی برای این تصمیم وجود داشته باشد و شرایط کنونی اقتصاد آمریکا، نشان‌دهنده تصمیم احتمالی فدرال رزور برای کاهش نرخ بهره نیست.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر