کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۵

از پرداخت وام دانشجویی تا دارایی هنگفت این بانک

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

از پرداخت وام دانشجویی تا دارایی هنگفت این بانک

روزنامه واشینگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۳۱ آگوست ۲۰۲۳ ( ۹ شهریور ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

  • این دانشجویان منتظر پرداخت وام باشند

وزارت آموزش و پرورش ۷۲ میلیون دلار وام دانشجویی برای بیش از ۲۳۰۰ دانشجو که در دانشگاه Ashford تحصیل کرده‌اند، پرداخت می‌کند. این اقدام در مورد وام گیرندگانی اعمال می‌شود که از ۱ مارس ۲۰۰۹ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۰ در دانشگاه Ashford تحصیل کرده‌اند. این وام گیرندگان در ماه سپتامبر از اداره آموزش دانشگاه ایمیل دریافت خواهند کرد و نیازی به اقدامی دیگر نیست.

 

  • خدمات قطارها به حالت تعلیق درآمدند

رسانه‌های دولتی چین گزارش می‌دهند که حداقل ۱۲۱ قطار مسافربری خدمات خود را به دلیل رسیدن طوفان سائولا به حالت تعلیق درآوردند، در حالی که به مردم مناطق ساحلی جنوب چین هشدار داده شده است که از مناطق ساحلی دور بمانند. شبکه تلویزیونی CCTV گزارش داد که تعلیق در خطوط کلیدی از شمال به جنوب و همچنین شبکه‌های منطقه‌ای از پنجشنبه آغاز خواهد شد و تا ۶ سپتامبر ادامه خواهد داشت.

The Washington Post 31 August

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • ادامه بحران بازار املاک در چین

کانتری گاردن، یکی از بزرگترین توسعه دهندگان املاک چین، به آخرین غول املاک و مستغلات تبدیل شده است که هشدار داده است که ممکن است نتواند بدهی‌های خود را پرداخت کند. این شرکت در شش ماه اول سال زیان ۶.۷ میلیارد دلاری را گزارش کرد. کانتری گاردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که عمیقا از عملکرد نامطلوب خود پشیمان است.

 

  • دارایی این بانک نجومی شد

بانک UBS پس از تصاحب Credit Suisse بزرگترین سود فصلی در تاریخ بانکداری را کسب کرد. UBS اکنون حدود ۵ تریلیون دلار دارایی دارد زیرا مدیر اجرایی آن تلاش می‌کند یکی از بزرگترین ادغام‌های تاریخ در امور مالی را مدیریت کند.

Financial Times 31 August

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی نسخه امروز به گزارش اخبر زیر پرداخت:

 

  • قیمت نفت گابن افزایش یافت

کودتای نظامی در گابن، یکی از اعضای اوپک، در روز چهارشنبه نرخ نفت را اندکی افزایش داد و در عین حال خطرات عرضه را ایجاد کرد. نرخ شاخص بین‌المللی نفت خام برنت بیش از ۰.۳ درصد افزایش یافت و حدود ۸۵.۸۰ دلار در هر بشکه محاسبه شد. این کشور افریقای مرکزی روزانه ۱۹۰۰۰۰ بشکه نفت تولید می‌کند و هنوز هیچ اختلالی در تولید نفت گابن ناشی از کودتا گزارش نشده است.

 

  • روسیه تحریم‌های سازمان ملل علیه مالی را وتو کرد

روسیه روز چهارشنبه از حق وتوی خود برای رد پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل با هدف تمدید تحریم‌ها علیه کشور مالی برای یک سال آینده استفاده کرد. در جلسه شورای امنیت، کشورهای عضو به به قطعنامه مربوط به تحریم علیه کشور مالی و تمدید اختیارات هیات کارشناسان رای دادند.

The New York Times 31 August

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر