کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۳

از بهبود بازارهای کالایی تا افزایش قیمت نفت

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از بهبود بازارهای کالایی تا افزایش قیمت نفت

روزنامه واشینگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۲۹ آگوست ۲۰۲۳ ( ۷ شهریور ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • قرارداد غلات دریای سیاه هیچ جایگزینی ندارد

آکیف چاگاتای کیلیچ، مشاور ارشد رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز دوشنبه گفت: هیچ جایگزینی برای حل مشکل غلات دریای سیاه وجود ندارد. وی با تاکید بر اهمیت احیای قرارداد غلات دریای سیاه گفت: این اولویت ما است. بنابراین درحال‌حاضر هیچ جایگزینی را در نظر نداریم. ما شک داریم که این معامله بدون روسیه دوام بیاورد.

 

  • بهبود روند بازارهای کالایی

بازارهای کالایی هفته گذشته با توضیح شفاهی فدرال رزرو امریکا و انتشار اخباری مبنی بر حمایت دولت چین از اقتصاد، روند مثبتی را تجربه کردند. در سخنرانی جروم پاول رئیس فدرال رزرو در سمپوزیم سیاست اقتصادی جکسون هول (Jackson Hole) تاکید کرد که بانک مرکزی آماده است تا در صورت لزوم نرخ بهره را بیشتر افزایش دهد.

The Washington Post 29 August

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در بخش اقتصادی نسخه امروز به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

  • قیمت نفت افزایشی شد

در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر انتشار داده‌های اقتصادی چین و همچنین اظهار نظر مقامات فدرال رزرو امریکا برای دریافت راهنمایی در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره بودند، قیمت نفت روز دوشنبه افزایش محدودی داشت. شاخص بین‌المللی نفت خام برنت در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی به قیمت ۸۴.۱۴ دلار در هر بشکه معامله شد که نسبت به قیمت پایانی روز جمعه ۸۳.۹۵ دلار در هر بشکه ۰.۲۳ درصد افزایش داشت.

 

  • اعلام توافق تجاری چین و ایالات متحده

پکن اعلام کرد که چین و ایالات متحده روز دوشنبه توافق کردند که یک گروه کاری با هدف جست‌وجوی راه‌حل هایی برای مسائل خاص در تجارت تشکیل دهند. بر اساس بیانیه وزارت بازرگانی چین، این گروه کاری متشکل از مقامات دولت چین و ایالات متحده در سطح معاونان وزیر و مدیران و همچنین نمایندگان تجاری خواهد بود.

Financial Times 29 August

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journl) همچنین در بخش اقتصاد بین‌الملل اعلام کرد:

 

  • افتتاح میدان گازی پارس جنوبی در ایران

فاز نهایی توسعه میدان گازی پارس جنوبی، بزرگترین میدان گازی فراساحلی جهان در خلیج‌فارس، روز دوشنبه با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران افتتاح شد. رئیسی در مراسم افتتاحیه در بندر عسلویه، بهره‌برداری از این پروژه را که مدت‌ها با تاخیر مواجه بود، پیچیده و منحصر به فرد خواند.

 

  • رشد تولید ناخالص داخلی در سازمان OECD کاهشی شد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی ( OECD) روز دوشنبه اعلام کرد که نرخ رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) در کشورهای عضو این سازمان در سه ماهه دوم امسال کاهش یافته است. این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که نرخ رشد سه ماهه ۰.۴ درصد بوده است که نسبت به ۰.۵ درصد در سه ماهه اول سال کاهش داشته است.

The Wall Street Journal 29 August

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر