کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۰

از افزایش بیشتر نرخ بهره تا نارضایتی مردم از شرایط اقتصادی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از افزایش بیشتر نرخ بهره تا نارضایتی مردم از شرایط اقتصادی

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۲۶ آگوست ۲۰۲۳ ( ۴ شهریور ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • بهترین شاخص در بازار سهام اروپا

بازارهای سهام اروپا به جز STOXX Europe ۶۰۰ جمعه با افزایش قیمت بسته شدند. این شاخص که حدود ۹۰ درصد از ارزش بازار اروپا در ۱۷ کشور را شامل می‌شود ۰.۱۸ واحد یا ۰.۰۴ درصد کاهش یافت.

از سوی دیگر شاخص STSE ۱۰۰ بریتانیا ۴.۹۵ واحد یا ۰.۰۷ درصد افزایش یافت و در ۷۳۳۸ واحد به پایان رسید. شاخص FTSE MIB ایتالیا با ۰.۴۹ درصد افزایش بهترین عملکرد را داشت.

 

  • افزایش نارضایتی مردم امریکا از اقتصاد

بر اساس نتایج نهایی نظرسنجی MCSI که دانشگاه میشیگان روز جمعه منتشر کرد، نظر مثبت مصرف‌کنندگان ایالات متحده در ماه آگوست کاهش داشته است و از سطح ماه جولای که بالاترین سطح از اکتبر ۲۰۲۱ بود، عقب نشینی کرد. شاخص نظرات مصرف‌کننده میشیگان (MCSI ) یک نظرسنجی ماهانه از نظر مصرف‌کنندگان در مورد اقتصاد، امور مالی شخصی، شرایط تجاری و شرایط خرید است. دانشگاه میشیگان این نظرسنجی را تلفنی انجام می‌دهد گزارش اولیه در اواسط ماه و گزارش نهایی در اواخر ماه منتشر می‌شود.

Financial Times 26 August

روزنامه واشینگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • توافق این سه کشور برای استفاده ار ارزهای محلی

اندونزی، مالزی و تایلند روز جمعه توافقنامه‌ای را برای تروج استفاده از ارزهای محلی در معاملات دو جانبه استفاده کردند. بر اساس بیانیه مشترک بین بانک اندونزی (BI)، بانک مالزی (BNM) و بانک تایلند (BOT)، سه تفاهمنامه امضا شده است که چارچوبی برای همکاری برای ارتقای مبادلات دو جانبه با ارزهای محلی بین کشورها را فراهم می‌کند.

 

  • صعود ادامه دار تورم در امریکا

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو امریکا، روز جمعه اعلام کرد که تورم همچنان بسیار بالاست و بانک مرکزی آماده افزایش بیشتر نرخ بهره است. او در سخنرانی خود در ایالت وایومینگ امریکا گفت: « ما قصد داریم تا زمانی که مطمئن شویم تورم به طور پایدار به سمت هدف ما حرکت می‌کند، سیاست را در یک سطح محدود نگه داریم.» او گفت: « فرآیند کاهش تورم هنوز راه درازی در پیش دارد، حتی با وجود ارزیابی مطلوب تر اقتصاد کلان اخیر.»

The Washington Post 26 August

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی و سیاسی موارد زیر را گزارش کرد:

 

  • ادامه رکود اقتصادی در آلمان

ارقام رسمی روز جمعه نشان داد که پس از دو کاهش متوالی سه ماهه، اقتصاد آلمان با ثبت رشد صفر درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳، دچار رکود شده است. بر اساس گزارش اداره آمار فدرال، اقتصاد آلمان در دوره ماه آوریل و ژوئن به سقوط ادامه نداد اما نتوانست رشد کند.

 

  • ایالات متحده، کره شمالی را محکوم کرد

ایالات متحده روز جمعه از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا پرتاب ماهواره کره شمالی با استفاده از فناوری موشک بالستیک را محکوم کرده و آن را از انجام آزمایش دیگری منصرف کنند. لیندا توماس گرینفیلد، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد به شورای امنیت سازمان ملل گفت: « من از همه اعضای شورا میخوام که این پرتاب را محکوم کنند و جمهوری دموکراتیک خلق کره را از انجام آزمایش دیگری منصرف کنند.»

The New York Times 26 August

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • بی نام

    برید بمیرید با این خبرتون،مردم ایران دارند داغون میشن از این وضعیت فاجعه بار فقر و گرسنگی .خاک تو سرتون ،همیشه پشت مردم خودتون باشید چیکار به آمریکا دارید

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر