کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۳۰

از کاهش ارزش طلا تا رقابت بر سر تقویت هوش مصنوعی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از کاهش ارزش طلا تا رقابت بر سر تقویت هوش مصنوعی

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۱۵آگوست ۲۰۲۳ ( ۲۴ مردادماه ۱۴۰۲) در بخش سیاسی و اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • ترامپ و متحدانش متهم شدند

هیات منصفه بزرگ جورجیا، ترامپ و ۱۸ متحد سیاسی‌اش را به اتهام دخالت در نتایج انتخابات در ایالت جنوبی متهم کرد. این هیات منصفه در اواخر روز دوشنبه یک کیفرخواست ۴۱ موردی علیه دونالد ترامپ و ۱۸ متحد سیاسی‌اش مربوط به تلاش آنها برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ ارائه کرد.

 

  • طلا ارزش خود را از دست داد

هفته گذشته بازار کالاها همچنان ناآرام بود.اقتصاد جهانی به سمت ترس از رکود پیش می‌رود. طلا ۱.۵ درصد، نقره ۴ درصد، پلاتین ۱.۱ درصد و پالادیوم ۲.۳ درصد کاهش یافت. با افزایش تقاضا برای دلار در پی نگرانی‌ها در مورد بخش بانکی ایالات متحده، طلا ارزش خود را از دست داد.از سوی دیگر روند گروه انرژی افزایشی بود.نفت برنت ۰.۴ درصد و گاز طبیعی ۷.۵ درصد افزایش یافت.

The Wall Street Journal 15 August

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش سیاسی و اقتصادی نسخه امروزش اعلام کرد:

 

  • هتک حرمت مجدد قرآن در سوئد

بار دیگر قرآن در سوئد مورد هتک حرمت قرار گرفت. سلوان مومیکا عراقی الاصل بر روی کتاب مقدس پا گذاشت و نسخه‌ای از آن را در مقابل مجلس سوزاند. او یک پناهنده عراقی مستقر در سوئد است که روز دوشنبه در استکهلم پایتخت سوئد قرآن را هدف هتک حرمت مجدد قرار داد.

 

  • چالش جدید بانک سوئیسی

بانک UBS سوئیس ۱.۴۳۵ میلیارد دلار برای پرونده کلاهبرداری در اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن پرداخت می‌کند. این موضوع مربوط به سال ۲۰۰۸ است. بحران سال ۲۰۰۸ ناشی از حباب مسکن ایالات متحده بود که بر اساس وام‌های فرعی مسکن ایجاد شد و بعدا منجر به ایجاد تعهدات وثیقه‌ای شد.آن بحران سپس در سراسر جهان گسترش یافت و به یک فاجعه جهانی تبدیل شد.

The New York Times 15 August

روزنامه فایننشال تایمز (The Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

  • رقابت جدی عربستان و امارات

عربستان سعودی و امارات بر سر خرید تراشه‌های Nvidia به هدف تقویت هوش مصنوعی رقابت می‌کنند.این حرکت بخشی از رقابت‌های جهانی برای دستیابی به هوش مصنوعی است که باعث کمبود این کالا نیز شده است. مدافعان حقوق بشر و روزنامه نگاران در امارات و عربستان سعودی هدف مکرر سرکوب توسط این دولت‌ها هستند و سوء استفاده احتمالی از فناوری هوش مصنوعی از سوی این دولت‌ها، نگرانی‌ها را در مورد تاثیرات احتمالی‌اش بر روند گردش آزادانه اطلاعات در این کشورها مطرح می‌کند.

 

  • درگیری خطوط هوایی اروپا با نخست وزیر ایتالیا بر سر سقف هزینه ها

خطوط هوایی از کمیسیون اروپا خواسته‌اند تا در مورد طرح دولت ایتالیا برای محدود کردن نرخ بلیت هواپیماها در مسیرهای خاص وارد مناقشه شود. دولت ایتالیا هفته گذشته برنامه هایی را برای محدودیت‌های قیمتی در پروازهای اصلی پس از افزایش ۷۰ درصدی قیمت بلیت تشریح کرد.

Financial Times 15 August

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر