کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۸

از یک چالش حساس بانکی تا سقوط سهام اروپا

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از یک چالش حساس بانکی تا سقوط سهام اروپا

روزنامه واشینگتن پست (The WashingtonPost) در تاریخ ۱۳ آگوست ۲۰۲۳(۲۲ مردادماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • صادرات بریتانیا نیازمند سرعت است

رئیس سایت بازرگانی بریتانیا اعلام کرد آنچه درحال‌حاضر مورد نیاز است تلاش مضاعف برای ایجاد ثبات بیشتر در عملکرد صادرات است.یکی از مقامات اتاق بازرگانی بریتانیا روز جمعه گفت که بریتانیا به سرعت نیاز دارد تا تلاش بیشتری انجام دهد و با شرکای بین‌المللی خود در زمینه عملکرد صادراتی هماهنگ شود.

 

  • صنایع دفاع ترکیه بر مدار پیشرفت

رسانه ارتش چین اعلام کرد سازنده هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه بایکارBaykar (شرکت ترکیه‌ای سازنده پهباد) به لطف رشد صنایع دفاعی ترکیه که با استفاده از منابع بومی پیشرفت کرده است، عملکردهای سریعی داشته است.پهبادهای بایکار در سال‌های اخیر فروش خوبی را تجربه کرده‌اند و پهبادها به حدود ۲۰ کشور فرستاده شده‌اند.

The Washington Post 13 August

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • چالش جدی برای این بانک

بانک UBS با چالش قانونی بیشتری برای تصاحب بحث برانگیز بانک Credit Suisse مواجه است زیرا صدها سهام دار منفرد از جمله تعداد زیادی از کارمندان سابق بانک شکست خورده قرار است روز دوشنبه در دادگاه تجاری زوریخ شکایت کنند.

 

  • سقوط سهام اروپا

سهام اروپا به دلیل ترس از ادامه افزایش نرخ بهره در سطح جهان برای مدت طولانی تری با کاهش قیمت بسته شدند. شاخص Stoxx ۶۰۰ اروپا در پایان ۱.۱ درصد سقوط کرد و سهام املاک و مستغلات و فناوری که به شدت به تغییرات نرخ بهره حساس هستند، منجر به کاهش شد و هر کدام حدود ۲.۱ درصد کاهش یافت.

FT edited

روزنامه وال استریت ژورنال(The Wall Street Journal) همچنین در بخش سیاسی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

  • تصمیم جدی زلنسکی

زلنسکی اعلام کرد که در تلاش برای خلاصی از فساد سیستم است در حالی که نیروهای مسلح این کشور برای شکستن مواضع روسیه تلاش می‌کنند، او رؤسای منطقه‌ای را برکنار می‌کند.

 

  • مصر با ایالات متحده سر ناسازگاری گذاشت

مقامات مصری و امریکایی می‌گویند که پس از موافقت مصر مبنی بر عدم ارسال سلاح به روسیه، اکنون در برابر درخواست‌های رهبران ارشد ایالات متحده برای ارسال آنها به کیف( پایتخت اوکراین) مقاومت می‌کند.

The Wall Street Journal 13 August

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر