کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۵

از افزایش قیمت گاز اروپا تا بلاتکلیفی نرخ مواد غذایی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از افزایش قیمت گاز اروپا تا بلاتکلیفی نرخ مواد غذایی

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times ) در در بخش اقتصادی روزنامه امروز خود به تاریخ ۱۰ آگوست ۲۰۲۳ ( ۱۹ مردادماه ۱۴۰۲)  اعلام کرد:

  • سرمایه‌گذاری هنگفت غول‌های فناوری چین

غول‌های اینترنتی چین برای دستیابی به تراشه‌های Nvidia با کارایی بالا که برای ساخت سیستم‌های هوش مصنوعی حیاتی هستند، عجله دارند و سفارش‌هایی به ارزش ۵ میلیارد دلار می‌دهند. گروه‌های چینی همچنین ۴ میلیارد دلار واحدهای پردازش گرافیکی را خریداری کرده‌اند تا در سال ۲۰۲۴ تحویل داده شوند.

Nvidia یک شرکت فناوری است که به دلیل طراحی و تولید واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) شناخته شده و دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا است.

 

معاملات TTF پس از گزارش هایی مبنی بر حمله برنامه‌ریزی شده در کارخانه‌های LNG در استرالیا افزایش یافت. این موضوع نرخ گاز در اروپا را تا ۴۰ درصد افزایش داد.TTF بازار مجازی برای تجارت گاز در اروپا است. در این میان کارگران کارخانه‌های LNG ( گاز طبیعی مایع) برای دستمزد بیشتر دست به اعتصاب زدند.

Financial Times 10 August

 

روزنامه نیویورک تایمز(The New York Times) نیز در بخش اقتصاد و حوادث به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • فرار به دریا از دست آتش

روز چهارشنبه آتش سوزی بزرگی در جزیره مائوئی ( دومین جزیره بزرگ در هاوایی) به طور ناگهانی آغاز شد و بسیاری از افراد سعی کردند با شنا کردن در اقیانوس آرام فرار کنند. حداقل شش نفر تاکنون کشته شده‌اند. میزان تخریب گسترده بوده و جزیره تقریبا تخلیه شده است.

 

  •  تکلیف نرخ مواد غذایی چه شد؟

گرما، جنگ، موانع برخی کشورها برای تجارت مواد غذایی و لغو قرارداد غلات توسط روسیه باعث شده‌اند که منابع غذایی آسیب پذیرتر شده و عدم اطمینان در مورد تعیین نرخ مواد غذایی افزایش پیدا کند.

The New York Times 10 August

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در نسخه امروزش در بخش تجارت و اقتصاد اعلام کرد:

ایالات متحده از سال آینده امریکایی‌ها را از سرمایه‌گذاری در برخی از شرکت‌های چینی که رایانه‌های کوانتومی را توسعه می‌دهند، منع می‌کند. همچنین واشنگتن برای جلوگیری از تولید فناوری‌های پیشرفته ارتش پکن تلاش بیشتری می‌کند.

 

  • افزایش نرخ آگهی در این رسانه امریکایی

شرکت دیزنی( Disney) که یک شرکت چند ملیتی رسانه جمعی و سرگرمی امریکایی است، برای دومین بار در حدود یک سال نرخ محصولات استریم خود را افزایش داد و همینطور هزینه نسخه‌های بدون آگهی را تا ۲۰ درصد بالا برد.

The Wall Street Journal 10 August ( Edited)

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر