این کشور یوآن را جایگزین دلار کرد

بولیوی اعلام کرد استفاده از یوآن، واحد پول چین برای پرداخت‌های بین‌المللی خود در قبال واردات و صادرات کالا را آغاز کرده است.

این کشور یوآن را جایگزین دلار کرد

مقامات بولیوی اعلام کردند به جمع کشور‌هایی پیوستند که می‌خواهند در مبادلات تجاری خود به جای دلار امریکا از یوآن چین استفاده کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، پیش از این نیز کشور‌های برزیل و آرژانتین اعلام کرده بودند قصد دارند واحد پولی رایج چین را در مراودات تجاری خود جایگزین دلار امریکا کنند.

مارچلو مونته‌نگرو، وزیر اقتصاد بولیوی در این باره گفت که عملیات مالی کشورش با تکیه بر یوآن چین طی ماه‌های مه تا ژوئیه امسال میلادی، بالغ بر ۲۷۸ میلیون یوآن (۳۸.۷ میلیون دلار) بوده که ۱۰ درصد از تجارت خارجی این کشور را در این دوره تشکیل می‌دهد.

او در یک نشست خبری گفت: «این یک شروع خوب است. صادرکنندگان موز، روی و چوب همچنین واردکنندگان وسایل نقلیه و کالا‌های سرمایه‌ای، مبادلات خود را با یوآن انجام می‌دهند و تراکنش‌های الکترونیکی نیز از طریق بانک دولتی "یونیون" انجام می‌شود.»

استفاده از یوآن در منطقه امریکای لاتین و دریای کارائیب، به ویژه در میان کشور‌هایی که به دنبال ایجاد یک رابطه قوی با چین هستند، رو به رشد است و به گفته مارگارت مه‌یرز، مدیر برنامه آسیا و امریکای لاتین در اندیشکده گفت‌وگوی بین امریکایی مستقر در واشنگتن، همزمان با این سیاست مالی شاهد آن هستیم که ردپای چین نیز در این منطقه با افزایش تجارت و سرمایه‌گذاری‌ها رو به افزایش است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر