هشدار مصرف آب به تهرانی ها!

شرکت آب و فاضلاب استان تهران نسبت به افزایش میزان مصرف آب پایتخت به دنبال افزایش دمای هوا و ورود موج هوای گرم هشدار داد.

هشدار مصرف آب به تهرانی ها!

بنا به اطلاعیه آبفای استان تهران با افزایش دمای هوای تهران، میزان مصرف آب در شهر تهران به طور چشم‌گیری افزایش یافته است که ادامه این روند، پایداری شبکه توزیع آب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

طی روزهای اخیر مصرف آب در شهر تهران به رقم  سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر در هر شبانه‌روز رسیده است.

در این اطلاعیه آمده است: از ابتدای تیرماه امسال، مصرف لحظه‌ای آب تهران در ساعات اوج مصرف، از رقم ۵۱ هزار لیتر در ثانیه کمتر نشده که تداوم این امر ممکن است موجب بروز ناپایداری در شبکه و توزیع آب شود.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران در این اطلاعیه اعلام کرده است که تنها با ۱۰ درصد کاهش مصرف آب و پرهیز از مصارف غیر ضروری در شهر تهران می‌توان حدود  ۱۲۰ میلیون مترمکعب یعنی معادل ۷۰ درصد سد امیرکبیر آب را حفظ و ذخیره کرد. 

از ابتدای سال آبی جاری، نسبت به دوره بلندمدت ۱۰۴ میلی‌متر کاهش بارندگی در استان تهران ثبت شده است که این وضعیت، ضرورت مدیریت مصرف آب در پایتخت را دوچندان می‌کند.

این شرکت از شهروندان تهرانی درخواست کرد است تا با مدیریت مصرف آب و انجام برخی اقدامات ساده مانند رفع نشتی احتمالی کولرهای آبی و پرهیز از شست‌وشوهای غیرضروری از هدررفت آب پیش‌گیری کنند.

هم‌چنین توصیه می‌شود با انجام مراقبت و بررسی‌های فنی اتصالات و لوله‌های آب ساختمان، هدررفت‌های پنهان و آشکار لوله‌کشی را شناسایی و ترمیم کنند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر