هشدار/ وزش باد شدید و خطر شکستن درختان

هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام‌کرد: بادهای شدید از امروز تا فردا پنج استان را در برمی‌گیرد و همزمان با شدت کمتری در تهران، قم و ایلام همراه با کاهش کیفیت هوا ادامه خواهد داشت.

هشدار/ وزش باد شدید و خطر شکستن درختان

به گزارش تیترکوتاه از ایرنا؛ امروز (دوشنبه) در شرق سمنان، جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال شرق اصفهان شاهد وزش بادهای شدید خواهیم بود.

وزش باد امروز در سایر بخش‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، خراسان جنوبی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان با شدت کمتر خواهد بود.

امروز در ایلام، خوزستان، قم، مرکزی جنوب و غرب تهران نیز وزش باد نسبتا شدیدی خواهیم داشت و هواشناسی برای این مناطق هشدار سطح زرد اعلام کرده است.

فردا (سه‌شنبه) نیز در شرق سمنان، شمال شرق اصفهان، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان همین وضعیت حاکم است.

مخاطرات این سامانه شامل خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال است.

هواشناسی به اجتناب از حضور در فضای باز، عدم تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، دوری از عبور و مرور، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و اجتناب از فعالیت‌های باغی و زراعی توصیه کرده است.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر