نشریه بیزنس اینسایدر؛

درآمد ۱ تریلیون دلاری «گردشگری ماجراجویانه»

تعداد مشاغلی که با هدف کاهش خطر و هزینه های اضطراری سفرهای ماجراجویانه ایجاد شده شروع به افزایش کرده اند، عده ای هم در حال کار روی انواع جدیدی از بیمه برای سفر فضایی هستند.

درآمد ۱ تریلیون دلاری «گردشگری ماجراجویانه»

گروه بین الملل تیرکوتاه- نشریه بیزنس اینسایدر: به گفته شرکت تحقیقات «گراند ویو ریسرچ»، انتظار می رود «گردشگری ماجراجویانه» تا سال 2030 بیش از 1 تریلیون دلار درآمد در سطح جهان به ارمغان بیاورد.

مرگ غم انگیز 5 نفر در یک تور، که اخیرا برای دیدن کشتی غرق شده تایتانیک کشته شدند، بار دیگر خطر سفرهای ماجراجویانه را مورد توجه قرار داد. اما با وجود خطرات، سفر به مکان‌های عجیب مانند قطب جنوب، قله‌ کوه‌های دورافتاده، آب‌های پر از کوسه و فضا، بیش از پیش محبوب‌ شده است.

«میکی هستینگز»، رئیس «انجمن ملی جستجو و نجات»، می‌گوید با افزایش علاقه به اینگونه سفرها، تعداد مأموریت‌های جستجو و نجات نیز افزایش می یابد.

تعداد مشاغلی که با هدف کاهش خطر و هزینه های اضطراری بالقوه سفرهای ماجراجویانه شروع به افزایش کرده اند. عده ای هم در حال کار کردن روی انواع جدیدی از بیمه نامه برای کارهایی مانند سفر فضایی هستند.

ماجراجویی

با توجه به تخمین ها، انتظار می رود بازار گردشگری فضایی تا سال 2030 به حدود 3 میلیارد دلار افزایش یابد. بازار بیمه سفرهای فضایی هنوز کوچک است، اما یک شرکت انگلیسی که مشاغل فضایی را بیمه می کند، در سال 2021 پذیره نویسی بیمه سفر فضایی را آغاز کرد و سال گذشته آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن و بیمه «میتسویی سومیتومو» اعلام کردند که به طور مشترک خدمات بیمه فضایی را توسعه خواهند داد.

البته در نهایت این مالیات دهندگان هزینه عملیات نجات برخی از ماجراجویان را پرداخت می کنند زیرا هزینه جستجو و نجات معمولاً بر عهده سازمان های ایالتی و محلی است.

جستجوی این زیردریایی که اخیرا برای سفر ماجراجویانه دیدن کشتی تایتانیک رفته بود به احتمال زیاد میلیون ها دلار هزینه داشته است.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر