شبکه یورو نیوز؛

۵ بحرانی که بر قیمت نهایی کالا اثر دارد

مجمع جهانی اقتصاد معتقد است برای زنجیره تامین جهانی مشکلات جدی وجود دارد که در نهایت به افزایش قیمت کالا منجر می شود.

 ۵ بحرانی که بر قیمت نهایی کالا اثر دارد

گروه بین الملل تیترکوتاه- شبکه یورو نیوز: جنگ، کووید و تغییرات آب و هوایی زنجیره‌های تامین جهانی را متحول کرده و کسب‌وکارها برای کاهش ریسک، بیشتر تلاش می‌کنند. درگیری، کووید و آب و هوا، طوفانی سهمگین برای زنجیره های تامین جهانی است، اما این شرایط فرصتی را برای شرکت‌ها به وجود آورده تا در استراتژی‌های خود تجدید نظر کنند و در فناوری‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که به آنها کمک می‌کند تا با این شرایط بغرنج مقابله کنند.

زنجیره تأمین شامل کلیه اطلاعات، محصولات، مواد و بودجه بین مراحل مختلف ایجاد و فروش یک محصول به کاربر نهایی است. هر مرحله از فرایند از جمله ایجاد کالا یا خدمات، ساخت آن، حمل و نقل آن به یک محل فروش و فروش آن بخشی از زنجیره تأمین یک شرکت است.

پول

در ادامه به 5 چالشی که مجمع جهانی اقتصاد معتقد است برای زنجیره تامین جهانی مشکلات جدی ایجاد میکند اشاره شده است:

تورم سرسام آور - تورم به این معنی است که میلیون ها مصرف کننده در حال کاهش هستند که این مساله به تقاضا ضربه می زند. تورم همچنین عدم اطمینان ایجاد می کند و برنامه ریزی را برای کارشناسان زنجیره تامین دشوار می کند.

ناآرامی‌های کارگری - در سراسر اروپا نمونه‌های بسیاری از کارگرانی که دست به اعتراضات صنفی زده اند دیده می شود که این اقدامات تا اندازه زیادی به دلیل کم‌ارزش بودن دستمزد مزایای کاریشان بوده است.

کمبود انرژی - افزایش قیمت انرژی باعث شده است که شرکت ها نیز بخواهند مصرف انرژی خود را کاهش دهند که این موضوع باعث محدود کردن تولید و دشوارتر کردن شرایط برای برنامه ریزان زنجیره تامین شده است.

بی ثباتی ژئوپلیتیک - افزایش تنش ها و درگیری های میان کشورها و گروهای مختلف در سراسر جهان باعث ایجاد اختلال و عدم اطمینان بیشتر در بازار شده.

تغییرات آب و هوای عمده مشکلات در پس زمینه بحران آب و هوا رخ می دهد. آسیب و اختلال بسیار واقعی ناشی از تغییرات چشمگیر در الگوهای آب و هوایی که همه ما در حال تجربه کردن هستیم.

اینها مسائل اساسی است. اما از سوی دیگر تحقیقات مجمع جهانی اقتصاد همچنین نشان می دهد که 77 درصد از اقتصاد دانان انتظار دارند که کسب‌وکارها با بهینه ‌سازی و نوآوری زنجیره‌های تامین، به شرایط سخت پاسخ دهند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر