نهنگ‌های بیت کوین در بازار ارزها به حرکت درآمده‌اند!

بیت کوین به بالای ۳۰,۰۰۰ دلار صعود کرد. هم‌زمان، نهنگ‌ها نیز فعال شده‌اند. میزان تراکنش‌های آن‌ها به بالاترین حد در سه ماه گذشته رسیده است.

نهنگ‌های بیت کوین در بازار ارزها به حرکت درآمده‌اند!

به گزارش تیترکوتاه؛ قیمت بیت کوین (BTC) پرواز باشکوهی را به نمایش گذاشت. بیت کوین همین‌طور که اوج می‌گرفت، تعداد بیش‌تری از معامله‌گران در پوزیشن‌های شورت (فروش) را در حسرت می‌گذاشت. پادشاه ارزهای دیجیتال در تازه‌ترین تلاش خود برای رسیدن به بالای 30,000 دلار، توانست تا سقف 30,800 دلار نیز صعود کند؛ ولی در نهایت، نتوانست بالاترین سقف خود در سال جاری، یعنی 31,000 دلار، را تست کند.

به این ترتیب، بیت کوین دچار اصلاح نزولی شد و چند صد دلاری به پایین بازگشت. البته، این ارز دیجیتال همچنان بالای 30,000 دلار معامله می‌شود. این مسئله نشان می‌دهد هنوز امکان تشکیل یک سقف جدید در سال جاری از بین نرفته است. علاوه بر این، شش کندل ماهانه در شش ماهی که از سال 2023 گذشته است، به استثنای ماه می، همگی سبز رنگ هستند. این مسئله نشان‌دهنده‌ی مومنتوم صعودی قدرتمندی است که بیت کوین از ابتدای سال جاری در وجود خود داشته است.

هم‌زمان با این‌که احساسات سرمایه‌گذاران روز به روز نسبت به بازار کریپتو و بیت کوین مثبت‌تر می‌شود، نهنگ‌هایی نیز که از ابتدای سال تا آغاز ماه جاری در حال خرید و انباشت بودند، و با شروع این ماه کمی از فعالیت‌های خود کاسته بودند، دوباره به جمع‌آوری میلیون‌ها دلار بیت کوین پرداخته‌اند. بر اساس داده‌های موسسه‌ی سانتیمنت، نهنگ‌ها بلافاصله پس از افزایش قیمت بیت کوین به بالای 30‌,000 دلار، دوباره شروع به انباشت این ارز دیجیتال کرده‌اند.

افزایش ناگهانی میزان تراکنش‌های نهنگ‌ها می‌تواند به آغاز روند صعودی جدیدی در روزهای آینده منجر شود. از این رو، سرمایه‌گذارانی که از نزدیک فعالیت نهنگ‌ها را دنبال می‌کنند، چشم‌اندازی کاملا صعودی نسبت به قیمت بیت کوین در آینده‌ی نزدیک خواهند داشت - این مسئله نیز به افزایش فشار خرید در بازار کمک می‌کند. این زنجیره می‌تواند مومنتوم صعودی بازار را حفظ کرده و در نهایت، باعث ایجاد یک روند صعودی قابل توجه شود.

از سویی دیگر، علاوه بر اقدامات جدید شرکت بزرگ بلک راک برای راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس برای معاملات اسپات یا نقدی بیت کوین که موتور حرکت صعودی اخیر را روشن کرده، راه‌اندازی صرافی ارز دیجیتال ای‌دی‌ایکس (EDX) نیز احساسات مثبت در بازار را دوچندان کرده است. این صرافی جدید که از حمایت غول‌های وال استریت مانند سیتادل، فیدلیتی و چارلز شواب برخوردار است، سرمایه‌گذاران را نسبت به روند آینده‌ی بازار کریپتو بسیار خوش‌بین‌تر کرده است.

بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ، هم‌اکنون در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 12:30 روز پنج‌شنبه 22 ژوئن / 1 تیر – بیت کوین با 4.35 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، با قیمت 30,081 دلار معامله می‌شود. ظرف بیست و چهار ساعت گذشته، بیت کوین در محدوده‌ی کف 28,803 دلار تا سقف 30,737 دلار در نوسان بوده است. همچنین، حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی بیت کوین اکنون با 15.35 درصد افزایش به رقم 30,775,344,538 دلار رسیده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر