قیمت طلا در بازار نجومی می‌‍‌شود؟+ جزئیات

شرکت مشاوره‌ای فورچن بیزینس اینسایت مستقر در هند، طلا را به عنوان هدایت‌گر بازار فلزات گرانبها معرفی می‌کند.

قیمت طلا در بازار نجومی می‌‍‌شود؟+ جزئیات

به گزارش تیترکوتاه؛  به گفته‌ی شرکت مشاوره‌ای فورچن بیزینس اینسایت مستقر در هند، بازار جهانی فلزات گرانبها تا سال 2028 به 403.1 میلیارد دلار خواهد رسید و مشخصأ فلز گرانبهای طلا، هدایتگر آن خواهد بود. طبعأ این رقم نسبت به 275 میلیارد دلار در سال 2021، افزایش قابل توجهی داشته است.

این شرکت در گزارش خود که در ژوئن منتشر شد، اعلام کرد که نرخ رشد ترکیبی سالانه‌ی بازار فلزات گرانبها (CAGR) بین سال‌های 2021 تا 2028، 5.6 درصد برآورد شده است.

آنچه مسلم است طلا نقش حیاتی در رشد بازار فلزات گرانبها خواهد داشت. فورچن بیزنس اینسایت، طلا را نمادی از وضعیت و پناهگاه امن برای سرمایه‌گذاری نامید که درک جایگاه آن می‌تواند به طور چشمگیری، انگیزه‌ای برای رشد بازار باشد. چرا که نگاه سرمایه‌گذاران همواره به سمت طلا به عنوان دارایی است که ارزش آن حفظ می‌شود.

در یادداشت ینسایت آمده است: «سرمایه‌گذاری فزاینده در کالایی مانند طلا به دلیل ضریب ریسک پایین آن در مقایسه با سایر سرمایه‌گذاری‌ها مانند سهام، اوراق قرضه یا املاک و مستغلات، بازار را بر می‌انگیزد.»

علاوه بر آن، پیش‌بینی می‌شود بخش سرمایه‌گذاری، سریع‌ترین بخش رشد در بین سال‌های 2021 و 2028 باشد. در این گزارش همچنین ضریب ریسک پایین طلا در مقایسه با سایر سرمایه‌گذاری‌ها، دلیل و انگیزه‌ای برای رشد این بخش عنوان شده است. 

افزون بر آن، این گزارش، تقاضای جواهرات را به عنوان یکی از محرک‌های کلیدی مورد تاکید قرار داده است. مطابق با برآوردها، از آنجا که علاوه بر کاربری سرمایه‌گذاری، کالاهایی مانند طلا و نقره، در مراسم عروسی کشورهای جنوب شرقی آسیا از اهمیت بالایی برخوردار هستند، بدیهی است که تقاضا برای این فلزات در بخش جواهرات، آن هم در سطح جهانی افزایش می‌یابد. 

در کنار طلا، نقره نیز فلزی است که بیشترین سود را از صنعت در حال گسترش برق و الکترونیک خواهد برد. در عین حال، برنامه‌های کاربردی کاتالیزور خودکار، فلزات گروه پلاتین را نیز هدایت می‌کنند. گفتنی است که ارتقای آگاهی در مورد آلودگی محیط زیست و تغییر مقررات مربوط به انتشار کربن از وسایل نقلیه، تقاضا برای فلزات گروه پلاتین را به منظور به‌کارگیری در مبدل‌های کاتالیزوری افزایش می‌دهد.

در همین راستا در این گزارش آمده است: «صنعت خودرو بی‌تردید مصرف‌کننده‌ی اصلی پلاتین و پالادیوم است که کاربرد اصلی آن در مبدل کاتالیزوری است.»

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر